Flugspray som fungerar??

Sv: Flugspray som fungerar??

veredus har en som heter så ser det ut som, verkar dock mest vanlig i polen för jag får bara upp en massa polska affärer. :p

Det stavades Scudo! Första gången köpte jag en flaska på Sharpman i Mjölby, sista flaskan köpte jag på travshopen i Mantorp. Jag har inte varit i Polen och shopat:p!

Av ren irritation på illasittande flugtäcken på min ena travare köpte jag Ultra Shield igår för att prova. Sprutade på hästarna och borstade efter konstens alla regler igår kväll. I morse när jag kom till betet (i vanliga fall är de högst irriterade kl 09:00) stod båda och halvslumrade. Svagt svängande svansar, men inte EN ENDA broms satt på.

Lägger min röst på Ultra Shield och tar tillbaka alla skeptiska tankar om flugspray..

Haft stora problem med myggen vid uteritter senaste tiden och RB & 4SS hästsalva har inte fungerat (som det annars alltid har gjort)

köpte UltraShield igår och testade på uteritten, inte en enda mygga ville vara i närheten av hästen:bow:

de är nog ganska individuellt vad som funkar, men nu använder jag uteslutande bara prob deon. dock vid svårare dagar spär jag inte ut den lika mkt. än så länge "peppar peppar" har jag inte haft fästingar, och ingen störd av flugfän.

kl*

Vad använder ni för att få bort flugor osv i ansiktet? Min får ofta skav och irriterade ögon av huvor osv, så vill helst ha honom utan... Så finns det något medel man kan stryka på försiktigt i ansiktet som ni tycker fungerar? Och var i ansiktet stryker ni det isf?

Jag brukar spraya litet flug medel i handen(typ renons,ultra shield,bromsblockare) Och sen stryka ut det runt ögonen och i hela ansiktet.

Här används det flusa med relativt bra resultat

Flusa har jag och ändå är det miljader blinningar *usch*
Jag ska ta och testa UltraShield så får jag se hur det blir...

*kl*

Men vad orättvist att UltraShield funkar för så många men inte min häst. Sprayade på ordentligt i måndags - i tisdags plockade jag tre fästingar och igår två. Har smällt både bromsar och mygg i tiotal under ridturerna de här två dagarna. Pållen kan knappt skritta i skogen... jätteirriterad är han. :crazy:

KL
För en sådär 100 år sedan ;) fanns ett medel som hette Espace, det var makalöst bra. Tyvärr har jag inte hittat det i Sverige på många år, det lär väl ha varit något förbjudet medel i det...:angel:
Det luktade iaf citron och var slime-grön/gult. Fanns även i roll on och som schampoo.
DET medlet saknar jag!!!

jag har fått tips av en islänningsägare som jag ska testa ..Blanda Nylanders häst kräm och stryka ut i ansiktet.

kl

Det här Ultra Shield, var får man tag på det?

Granngården, hööks mm,mm.

På min sto hjälper det inte, medans andra kan gå lungt och beta, spinger hon sig vansinnig och bockar, försöker jag rida när det är mygg så tar det 10 min innan hon är panikslagen.

Men de svärmar om henne och hon börjar svettas för att hon tycker att det är så obehagligt.

Det jag tycker man ska tänka på är att ite stryka på ÖVER ögonen, börjar det då regna så rinner det ju ofelbart in i hästens ögon, men under är är ingen större fara skulle jag vilja säga!

*kl*

Ultra shield lägger jag min röst på.
Under ridturen brukar jag bryta en lång kvist och stryka över hästen hela tiden, så hjälper jag henne att vifta bort alla otäckingar.

alt. ta med ett dressyrspö och stryka med.

Liknande trådar

Hästvård Vi har för tillfället extrema problem här dels har vi som alltid extrem blinnig/broms invasion dagtid vilket vi brukar lösa med att låta...
Svar
4
· Visningar
2 453
Senast: kemppi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka