Gammal häst vill gå upp i vikt!

Sv: Gammal häst vill gå upp i vikt!

Araber är så fina är det den på bilden så ahr den en av mina favorit färger ;) ska få tänderna kollade på honom och ta teckprov (måste ta in honom för att vara säker på att få med mig rätt skit :p jag ska börja ge honom djävulsklo, kli och havre kross(blötlagt) samt ren kokosfett + brännessla och nypon som han redan får :) hoppas att han blir bra snart för han gillar itne att gå med täcke och det blir lite kallt utan det nu när det regnar och är knappt över 10 grader och han ahr ju inget exstra fett alls :( jag ska läsa på om krafft rehab vart är det man köper det?

om du googlar på spillers så kommer du säkert att finna återförsäljare till Spillers senior condition mix. Men jag menar inte att det just måste vara det märket, du kan säkert finna något liknande färdigfoder inom andra märken som kanske finns närmare dig, om du nu just vill ha ett färdigt kraftfoder för äldre hästar. Krafft rehab tex säljs ju på granngården. Anledningen till att jag valt ett redan färdigblandat foder är att jag upplever att han med åren förlorat lite av sin aptit. Det måste vara gott för att han ska bemöda sig att äta upp allt. När han var yngre fick han tex. havre och sedan ett tag korn från våra egna marker. De senaste åren har det dock handlat om att få gamlingen att vilja äta och då har det fått bli foder med en smak som lockar honom.

Han fick det för och få i sig lite extra fett.

dog den 20/7 lungt och stilla i hagen av sig själv han mådde bra det var bara att han blev lite tun dom sista dagarna men han ville dö själv (hans kompis avlivades där han såg det) kan säga att ägaran INTE var nöjd med jobbet....

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 576
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 546
Senast: nexxa
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 438
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar