Granngårdens havrefria musli

Sv: Granngårdens havrefria musli

Jag har det till min polle och han verkar gilla det dock får han inte bara det utan Hö, Betfor, Havre och deras müsli men tycker det har funkat bra och det ser trevligt ut inte alls som kraffts müsli som iprincip bara är pellets. :) granngårdens müsli är inte så dyr heller :)

Sv: Granngårdens havrefria musli

Mina hästar äter Granngårdens Müsli och fungerar jättebra på det. Unghästen (2-årig ridponnyhingst) får bara en skvätt som tilltugg till mineraler etc, medan det 20-åriga paintstoet med myyyycket muskelmassa får 1,5 kg müsli och 1 kg havre förutom biotin och mineraler. Jag ska kanske tillägga att bägge går ute dygnet runt och alltså har bete/fri tillgång på hö året runt.

Stoet var väldigt dåligt i hull i vintras och har verkligen blivit jättefin på detta foder.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 069
Senast: Roheryn
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 846
Senast: emma-vsm
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 278
Senast: Sasse
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 268
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar