Jag blir galen!

Sv: Jag blir galen!

Jag kan förstå att tarmsystemet inte är ändrat, men hos en tävlingshäst som äter en massa måste det göra någon biverkan på?

Effekten är nog att deras magar inte är dem bästa...:cool:
Eller så får de nåt magtarmspecial för att maskera att deras magar inte mår bra av lika många kilo kraftfoder som grovfoder eller ännu värre.

Men när man snackar bara tillskott/örter eller likn så är kanske grejen att de inte gör nån verkan så det är därför det inte blir några problem om de käkar mkt sånt... :idea:

Sv: Jag blir galen!

Precis!
Det hade jag kunnat tänka mig :)
Tur att man försöker då hålla en så normal kost till hästen :bow:

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 064
Senast: super
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 979
Senast: tott
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2