Tips kring dålig hundmage?

Jag hade tidigare två hundar med magproblem, den ena hade magkatarr med symtom som beskrivet, knorr i magen och bristande matlust, den andra var foderallergiker och tålde typ ingenting.. Han klarade i princip bara vilt medans nöt, gris, fisk, fågel, ris, bönor och potatis inte gick för då kraschade magen fullständigt.

Det här var nu ca 12 år sedan och då fanns inte alls lika mycket allergifoder eller singelproteinfoder som det finns idag och dom allergifoder som fanns innehöll ohydrolyserat ris som han då inte tålde..

Så vi fick helt enkelt luska själva då vet gick bet. Vi fick iaf ordning på magarna med hjälp av Emmzo vilt, Olewo morotspellets samt Pro Soluble.

Sedan var dom tvungna att äta var 5e timme dygnet runt, så dom styrde vårt liv lite kan jag erkänna. Jag tror tyvärr att om magen knorrar och dom kräks galla så är enda vägen att gå att ge mat oftare så att magen aldrig står tom.
En vän har oxå en hund med foderallergi och känslig mage, hon har löst det med foderautomat som fodrar på nätterna och det fungerar för den hunden.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 356
Senast: Sassy
·
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 365
Senast: super
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
37 187
Hundhälsa Kort sammanfattning: På morgonpromenaden vill Bruce äta gräs, han är mer intresserad av att äta gräs än att nosa runt eller göra sina...
Svar
14
· Visningar
5 650
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp