Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Hejsan Jag har nyligen köpt mej en häst som inte blivit verkad på 7år :crazy: under första tiden så har dom väl inte brytt sej om...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 763
Senast: ameo
·
A
Foder & Strö Hur gör ni när ni tex ska vänja in raps olja, hur mycket börjar ni första dagen med och hur mycket ökar ni varje dag? //Tack på...
Svar
9
· Visningar
3 245
Hästvård Måste fråga., känner mig så ledsen och trasig. Jag har fått veta att min första häst ( ny ägare) har fått en senskada. Jag har bara...
Svar
11
· Visningar
1 498
Senast: Cinora
·
Hästvård Ena hästen har fått rejäl lymfangit och dumma jag har slut på jodopax! :crazy: Har bara tvättat benet med bakteriedödande tvål utan...
Svar
12
· Visningar
1 607
T
Foder & Strö Är det farligt att ge 4kg havre, 1 krafftskopa lusern, dl miner röd och en krafftskopa uppblött Betfor, per dag? Då är allt uppdelat på...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Masse
·
Hästvård Jag har här under en längre tid gått och tänkt på vilka bieffekter krubbitning kan ha för hästen. Boxväggarna slits, framtänderna slits...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Lavinia
·
H
Hästvård min häst får ALLTID tjocka bakben när hon står inne, dom är inte varma och hon har ingen feber. Det är inte gallor för de är hårt. Nån...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Hairspray
·
Hästvård På en annars normalhullad häst, vad kan det bero på? Nu menar jag stora fettansamlingar som verkligen får en att reagera. Fettet är...
Svar
14
· Visningar
2 206
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Hoppas jag får starta en ny tråd om fång men den andra är ju så himla lång! Mitt halvblod fick fång i okt-nov 2008. Vi lyckades...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 176
Senast: Sar
·
Foder & Strö Är Horsehage bra? Hur fungerar det att ge det bara ibland (tex tävling) och annars annat hösilage? Funkar ju inte direkt att ta med en...
Svar
16
· Visningar
2 594
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Var ute i stallet idag, pålle kom travandes mot mig och skrittade på i rask takt in mot stallet. Väl där visiterar jag benen på honom...
Svar
7
· Visningar
832
Senast: Emor
·
H
Hästvård 7årig islandsvalack 5 gångare, fång och hovledsinflammation på båda fram.... Har sprutat Cortison 3gånger utan resultat, fått finadyn...
2
Svar
22
· Visningar
1 709
Senast: Herkules
·
Hästvård min ponny fick fång i våras och det var akut så vet kom på en gång .. fyllede i nte i något i passet eftersom det blev så plötsligtså...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: lil-sis
·
A
Foder & Strö Min häst har släppts på bete och vilar just nu efter skada. Jag vill att hon får i sig mineraler så hon får lite mat när hon kommer in...
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min systers unghäst blev sparkad för ett tag sedan på bakbenet och var tvungen att sys.. Vi har haft benet lindat hela tiden. Första...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: Snowball
·
S
Hästvård Hej alla därute! Jag är nybliven ponnyägare och är lite orolig inför vintern hur jag ska få min lille kille torr ifall han blir blöt av...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Hovis
·
Hästvård Har ett litet problem och skulle behöva lite funderingar kring händelsen. Min häst kommer från galoppbanan, haft henne i 4,5år. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 734
Senast: Messy
·
M
Hästvård Halvblodet mitt har nu inte gått rent på fyra månader, och nu har vetrinär med hjälp av annan vet funderat på om det kanske ändå inte är...
Svar
3
· Visningar
2 731
Senast: M-Meduza
·
Hästvård Någon som har testat gummimatta i boxarna? Tänkte på det eftersom all halm oftast, oavsett mängd, ligger längs väggarna i min ena hästs...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 354
Senast: Carroo
·
Z
Hästvård Finns nån mikrobiolog,veterinär eller annan kunnig på sidan? Har fått Stafylococus intermedius, beta streptococcer samt hemolyserande...
Svar
14
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka