Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård När man använder en sån där tångliknande brems av metall, hur ska den då sitta? Ska skänklarna peka ner mot marken eller åt sidan? Ska...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: RikketiTinn
·
H
Hästvård Har funderat mkt på de en tillverkare sa till mig ang. aloe vera. att alla produkter som har mer än 10% aloe vera i sig är de karens på...
Svar
8
· Visningar
1 319
Hästvård Detta har hänt: För drygt en vecka sedan rörde sig hästen stelt i hagen. Vi hittade ett litet infekterat sår högt upp på ena frambenet...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: willy
·
K
Hästvård har just köpt en 1-åring, svenskfödd. den går på bete och har gjort det nu i ungefär 1 månad, endast stått inne 1/2dag i samband med...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: super
·
Foder & Strö Hej bukefalos! Häst som är svårfödd och under igångsättning? krafft protein hittar jag inte ngt om på kraffts hemsidan.....för det är...
2
Svar
27
· Visningar
2 216
Senast: Zaida
·
Hästvård Lägger ut den ur fångtråden då den riskerar att inte få svar i fångtråden (jag har tagit delar av frågorna där men inga svar). Det är ju...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 925
Senast: gubbtjyv
·
F
Foder & Strö kollade i gammla forum men httade inget som gedde svar på min fråga så gör en ny tråd. Jag ger min häst betfor och Krafft grund. är...
2
Svar
22
· Visningar
1 961
Senast: fraaida
·
T
Hästvård ...vad gör man då? Har en greenguard som visserligen sitter bra - men pålle lyckas ändå vrida den åt sidan för att stoppa ut...
Svar
16
· Visningar
1 031
Senast: thyrniròs
·
Hästvård mina boxgrannar har köpt en avelshingst. tanken är att han skall funka som läromästare åt den 13 åriga dottern, han har tävlats ganska...
Svar
7
· Visningar
1 354
Senast: kryddan
·
Hästvård Vad kan man ge en häst sombehöver lite extra för sina leder, det ärsärskilt hans hovleder som är svaga och han vricka de lätt. Han får...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: ad_hoc_80
·
Hästvård Hej Har tillbringat de senaste nätterna med att söka runt efter fotskabb info. har mest hittat behandlingar som handlar om sebacil...
2
Svar
20
· Visningar
3 579
Senast: sissu
·
D
Hästvård Vi har en halvblods vallack, som vi har haft i 8år, Han blir 20 i år. Han har alltid varit en väldigt pigg, frisk och kry häst. Galen är...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Jeps
·
Hästvård ngn som har boots på sin häst för att den trampar av sig skorna? hjälper det verkligen med boots? eller är det bara ännu ett sätt att få...
Svar
8
· Visningar
1 722
S
Hästvård Hejsan allihopa! Jag skulle vilja få höra era erfarenheter av att ha hästen "barfota", fördelarna med det och om det finns någon...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Ponnyn har fallit ur under sommaren i samband med ett nytt parti hösilage. fort har det gått och bedrövlig ser han ut :crazy: Ska börja...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: bigganl
·
Hästvård Jag undrar lite om man i ett tidigt stadium kan se om hästen håller på o få fång? Hur lång tid brukar det ta innan hästen blir sämre...
Svar
2
· Visningar
1 778
Senast: Balaton
·
Hästvård Igår skulle Fafnir och några andra hästar i stallet skos, vi har två hovslagare som kommer och skor var åttonde vecka ungefär. Skorna...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 164
·
Foder & Strö Jag låter en fånghäst få det, och jag undrar om det finns några nackdelar. Hon får förstås fullvärdigt hö, mineraler etc, men hon...
2
Svar
31
· Visningar
3 964
Senast: cristobal
·
Hästvård Hade tyvärr en ny hovslagare i tisdags (7.7) Min ordinarie hade semester och den här var den enda jag fick tag på… Han var ingen rolig...
Svar
10
· Visningar
3 109
Senast: ameo
·
Ä
Hästvård Jag har en fjording som har en liten hage pga en skada så han får inte så i en för stor hage. Men nu är det väldigt mkt klöver och gräs...
Svar
3
· Visningar
769
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka