Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
  • Låst
Hästvård Har en häst som jag funderar på att köpa om det blir så att jag måste ta bort mitt sto :cry:. Hästen i fråga är ett sto som jag hade...
14 15 16
Svar
318
· Visningar
31 778
Senast: Inte_Ung
·
Ö
Hästvård Ponnyn, som aldrig tidigare varit skadad, fick behandling för kotledsinflammation i mars, sattes igång efter 14 dagar, pigg och fräsch...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 580
Senast: mackan
·
Hästvård Har nu haft min häst i ett år och börjar nu undra om det är något man borde kolla/göra årligen förutom vaccination och tandstatus? Är en...
Svar
4
· Visningar
864
Foder & Strö Vanligtvis tycker jag man hittar hundratals annonser om halm såhär års, men nu hittar jag bara någon enstaka. Är det dåligt halmår (nu...
Svar
7
· Visningar
915
Hästvård Jag vet inte om jag bara är nojjig eller om en veterinär kan missa en kotledsinflamation, har du varit med om att det hänt? Fabian...
2
Svar
21
· Visningar
2 163
Senast: Zandrah
·
Hästvård Ni som har hästar med tunn sula, vad gör ni för att hjälpa hästen med detta? Finns det några andra alternativ än att sko med sula (t.ex...
2
Svar
20
· Visningar
5 357
Senast: Bison
·
Hästvård Nu har jag blivit erbjuden en kanonfin häst som är duktig på att hoppa. Dock har han en senskada, 5 år gammal och enligt ägaren ska han...
2
Svar
34
· Visningar
4 425
Senast: Piamaria
·
Hästvård Kan hästar ha olika blodtyper? Och kan det krocka? På katt kan man inte para hur som helst om det skiljer på blodtyperna, ungarna kan dö...
Svar
18
· Visningar
4 526
Foder & Strö Jag har en säck lucernhack (öppnad) som har blivit stående hela sommaren. Den luktar bra och har stått i sin orginalförpackning på ett...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: catya
·
Hästvård Jag har för första gången använt mig av ett zinklimbandage i går kväll, gick fint att lägga på och såg bra ut i morse också. Men när jag...
Svar
5
· Visningar
2 173
Senast: Lindsen
·
M
Hästvård Min märr som är skimmel har sen jag köpte henne varit rosa kring ögonen samt lite rosa där bettet ligger. Nu när jag varit borta från...
Svar
2
· Visningar
1 082
Senast: martina
·
Z
Hästvård Hur är det på era apotek? Jag hämtade ut ett inringt recept på Penovet (Injektionsvätska) och veterinären hade glömt att även säga...
Svar
5
· Visningar
7 144
Hästvård Jag ber alla kloka om råd. Vad hade ni gjort om följande hände: Nästan varannan gång min häst släpps ihop med en ny häst blir han...
Svar
7
· Visningar
737
Senast: Hovis
·
Hästvård Jag har köpt en b0t täcke, och jag undrar nu om det är något särskilt att tänka på, man ska ju inte använda dem för länge har jag hört...
Svar
7
· Visningar
1 406
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Har en 4 årig arabvallack som alltid varit bukig sommar som vinter. På vintern har han fått extra protein tillskott men ingen skillnad...
2
Svar
28
· Visningar
3 470
Senast: CindyLou
·
Hästvård Ja jag har ett litet dilemma jag har tänkt att starta min 4-åring i dressyrkvalet och vill självklart ha fram så mkt gång som det går...
Svar
15
· Visningar
1 533
Senast: Jempa
·
Hästvård finns det ngn här i "buke-världen" som har/haft en häst med belastningssprickor på insidan av framhovarna? lyckades hovis med din häst...
2
Svar
21
· Visningar
3 837
Senast: Bello
·
Foder & Strö Jag hittade ett müslie foder på falsterbo! Det verkade toppen till vår gamling, i deras foder för äldre hästar ingick det glucosamin och...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: jemeni
·
Hästvård Precis som rubriken säger så ska vi alla här kunna skriva sina upplevelser när man utöver veterinär har tagit dessa "alternativa"...
Svar
18
· Visningar
1 660
Foder & Strö Till hösten ska vi börja med fri tillgång på grovfoder till hästarna. Det löser problemet med att passa fodringstider under dagen, men...
2
Svar
28
· Visningar
2 144
Senast: UG stuteri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar