Hållbarhet på plastat hö

Sv: Hållbarhet på plastat hö

Bor du i Kronoberg? Då kan du inte ha några större problem att hitta hö..

Jag har bott här relativt kort tid, så det kan hända det är därför det är svårt för mig, men kan du berätta för mig var alla annonserar då? För det är minimalt med annonser på hö inom Kronoberg på både Blocket, Buke och Smålandsposten.

Eller om du kan tipsa om någon som har analyserat hö med låga värden på energi???

Jag håller med dig. Bor ju själv nästan i Kronoberg och när jag köpt/köper hö blir det att ta sig till Kristianstad eller Hässleholm i stället.

Ska flytta min häst nu och där ska vi köpa in 300 kg hösilagebalar och har stort loft där jag ska "fluffa" upp allting och låta det torka och då håller det... Vi ska ha det till 2 hästar och har många som bara har 2 hästar och har 300kgs hösilage balar och lägger ut hela balen inomhus...

Sätt ut en köpesannons i stället!

(det är inte tillåtet att be om tips om säljare på forumet!)

Jag menar såklart tipsa via pm;)

Annons är ute redan, men det krävs ju ändå att säljarna använder sig av samma annonseringsställe och det verkar inte vara fallt härikkring. Fråga mig inte varför, men det var likadant när jag sökte fodervärd till min häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Behöver lite råd om mitt hösilage :) Förra året så lyckades min fodergubbe pricka in att slå, torka och plasta balarna mellan alla...
Svar
15
· Visningar
5 962
Senast: trollmamma
·
Foder & Strö jag undrar hur länge håller en 300-400kg bal med inplastat hö? Inte hösilage utan fint vanligt torrhö. Om man öppnar upp balen borde väl...
Svar
7
· Visningar
8 095
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka