Direktreglering

Sv: Direktreglering

Det ska mycket till innan jag byter bolag. Agria har varit så gudomligt snabba på att svara på alla mina frågor. Har helst ett och samma bolag för att slippa framtida tjafs om hennes "skador" (böld)...
Men hellre betalar jag 20% av beloppet än 100%, det är bättre än inget...

Neffi hade Folksam, Rehab Extra så jag fick 1000kr medicin, 1000kr resor, 1000kr hovvård. Bättre än inget men fortfarande en piss i Nilen...

Mm, IF har ju VetXtra

3000 kr/år medicin
3000 kr rehab/behandlingsperiod
1000 kr resor/behandlingsperiod

Räcker inte jättelångt det heller, men alla 'bidrag' mottages ju tacksamt. Men piss i nilen ja.

Men Agria t ex hade ju förr t ex inget tak på medicin och resor och avlivning, antagligen kostade det astronomiska summor och därför begränsningen. Nu minns jag inte hur Agria har på häst nu, men på hund t ex är det t ex 800 kr/självriskperiod i medicin, då föredrar jag 3000 kr/år som IF har även på hundsidan. Annars kan man ju ge sig på att djuret behöver den där svinig dyra medicinen en enda gång, och hade man haft det ena hade man få fått hela betalt, har man det andra får man 800 kr.

Men är ju massa parametrar ta ställning till. Om man har mindre kostsamma skador men flera tjänar man på Agrias lägre självrisk t ex. Vet jag gjorde ett räkneexempel på smådjur och visade 'brytpunkten' när det lönade sig med den högre men fasta självrisken.

vet faktiskt inte alls hur mycket medicin dom täcker. Men finadyne och det andra jag fick utskrivet var inte alls dyrt. Tror det hela kommer landa på 1500:- när jag hämtat ut allt (jag såg framför mig 5000:- eller mer...).

Är det Agria du har?

Om du har Agria Plus tilläggsförsäkring till veterinärvården så ersätts det utan 'tak', förutom att det måste rymmas inom veterinärvårdsersättningen. Om du INTE har Agria Plus tilläggsförsäkring täcks ingen medicin på recept.

Allt enligt villkorstexten som finns på hemsidan =)

När jag hade Patsy hade Folksam fortfarande med fast självrisk, vilket var perfa, betalade 2000 ngt på första besöket (som var med röntgen i massor etc) och sen en hundralapp per återbesök i form av direktregleringsavgift :D Buttan fick jag på kliniken hela tiden och av ngn anledning ersatte folksam det också fast mediciner utom det veterinär behandlar med på plats inte skulle ingå. Så för hennes besvär var det verkligen värt pengarna.

Efter Neffi så valde jag Agria till Stardust, för att komma åt mediciner etc...

Det brukar slinka med det som hamnar på klinikräkningen har jag märkt med Sveland. Dock kan man ju inte räkna med det. Ibland verkar de inte läst specen alls, Agria har råkat ersätta vaccinationer t ex.. :angel:

Jag är så nöjd med IF, jag vet att jag betalar 2500 riksdaler och thats it - himla skönt. Samtidigt, även om Sveland ersätter krattigt/få poster, så skönt att veta att ÅB för ponnyn kommer kosta direktregleringsavgiften och thats it. Och Sveland har låååång självriskperiod. Så om man försöker tänka på det och inte hur många tusen jag betalat trots att självrisken 'bara' är 1900 kr så :devil:

Samtidigt, blir lite knas när det för MIG lönar sig mer att släpa hästen till Ultuna på jourtid, än att ta ut DV. Ultuna på jour och sluträkningen blir på över 5000 kr oavsett, DV på jour och det hamnar oftast på under 3000 kr. Men för MIG blir det billigare med Ultuna, då där täcks allt utom självrisken och min bensin. På DV täcks inte självrisken och inte resan. Dvs DVbesök a 3000 kr får jag om det är förstabesök betala hela själv, om andrabesök betala minst hälften själv. Ultuna förstabesök så jag betalar 1900 kr + bränsle, andrabesök betalar jag bränsle.

Blir lite knas, det 'uppmuntrar' ju till onödigt höga räkningar. (Även om jag ändå givetvis tar ut DV, men jag kan inte låta bli att förundras..)

Japp, har agria plus tilläggsförsäkring. Herregud vad wetvrap det går åt (klisterlindor). 3 per dag... Imorgon måste jag bunkra upp...

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 261
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
Svar
18
· Visningar
936
Senast: Mearas
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar