Jag har ljugit, hur ska jag rädda upp detta?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare miumiu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 274
Ja lögnare har ju ofta svårt att hålla ordning på alla lögner, det är därför man ofta säger att det enklaste är att vara ärlig tex. Mycket mindre att hålla reda på och det blir liksom mer naturligt även om något kanske är krångligt, men det blir ju inte märkligt, förstorat eller överförklarat.

I övrigt tänker jag på att chefer inte ens behöver veta VARFÖR man är sjuk. Bara ATT man är. Så jag tänker att det egentligen inte behövs någon förklaring alls.
Med min tur så hade jag blivit magsjuk strax efter jag sagt att jag varit det :bag:

Tack för alla svar och synpunkter! Att inte kommentera alls blir svårt då vi jobbar så pass nära varandra och jag vet att jag 100% kommer på följdfrågor på min frånvaro. Fick också besked om att han kommer in en sväng imorgon så jag kommer säga att sjukdomarna verkar ha avlöst varandra, verkar ju på flera här i tråden som att det faktiskt inte är helt ovanligt.

Jag var nervös över att springa in i kollegor och chefer när jag var på arbetsintervju förra veckan, eftersom den var i samma byggnad. Så jag funderade på vad jag skulle säga om jag gjorde det, men jag landade nog i att det alltid låter suspekt när någon överförklarar. Gärna med en lite stress i rösten. ”Ska ut på ett ärende” landade jag i.

Så nej, jag hade inte sagt något alls om jag vore du. Att låtsas som att något inte är några konstigheter alls är nog den bästa lögnen. Hade jag fått frågan så hade jag bara svarat som några ovan, ”Ja, allt kommer samtidigt verkar det som” typ.
Jag och några nära arbetskompisar använder "frisören" som kod för anställningsintervju, så nu kan man knappt säga att man ska gå och klippa sig :D Vi kan även säga till varandra "hörde du att xx skaffat ny frisyr" om någon har bytt jobb.

Tack för alla svar och synpunkter! Att inte kommentera alls blir svårt då vi jobbar så pass nära varandra och jag vet att jag 100% kommer på följdfrågor på min frånvaro. Fick också besked om att han kommer in en sväng imorgon så jag kommer säga att sjukdomarna verkar ha avlöst varandra, verkar ju på flera här i tråden som att det faktiskt inte är helt ovanligt.
Nepp inte ett dugg. Mor min, förvisso nedsatt immunförsvar av bla ms-medicinen, har haft inte mindre än fyra (!) olika virusinfektioner som avlöst varandra sen november....Riktigt mycket skit i omlopp nu.

Twist till historien; Jag fick feber igen igårkväll, tog två Ipren och en Alvedon och fick till sängs klockan 20. Vaknade och var typ feberfri. Åkte till jobbet, redogjorde läget för chefens son som var på plats och han ba "meeeen, tror du inte att du smittar..?" (Hans fru har nedsatt immunförsvar). Så när chefen kom in typ 5 min senare blev jag hemskickad. Lika bra, för nu har febern pendlat upp och ner under dagen 😬

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka