krubbitning - sommarbete

Sv: krubbitning - sommarbete

har oxå detta problem och min gosse blev bättre då jag började ge honom LINFRÖKAKA en sorts färdig behandlad linfrö som man kan ge som det är!

ah linfrön ska ju vara bra så varför inte! :idea:

hur mycket ger du? ska det vara blött?
Kan jag lägga det bland müsslin?

jag släppte ut henne utan remmen efter dagens pyssel... ledde ner henne lite i hagen å sen bus så hon galopperade iväg lite, sen åt hon! Så schasade jag ner de andra oxå så hon inte skulle upp å suga :)

Han dock inte säga nått till stallägaren så jag hoppas att hon inte tar illa upp/blir sur...
Såg att de hade spänt ÄNNU ett hål på remmen från att jag var där igår :mad: inte ok, kan ju inte sitta hur hårt som helst.
Det kliade massor sa hon när jag borstade :cry:

Har en donna som både krubbiter och väver.

står i ett litet stall och hantersas bara av mig.
Hon har stort sätt ätit upp nästan hela boxen,
ute krubbiter hon på stolparna så dom skyddar jag med att satt en el tråd på alla stolpar i hagen .:o
Aktivering boll fungerade inte förökte att trampa sönder den i stället och var mäst arg på den och stressad
Hon fick ca 30 kg anselars om dagen var av 16kg i boxen för att hålla henne syselsatt rästen i hagen. Hon är inte fet.
Nu väver hon i stället och hon har trampat upp en fåra på 30 cm djup efter staketet.
Har plaserat föremål i vägen för henne men inget hjälper.:confused:

Står nu på sommar bet med en 1 åring för att hon ska tro att det är hennes bäbis så hon pysslar med den ,det är bara de inga andra hästar finns i när heten lugn miljö.

Några åter fall har det varit när jag har bytt hage. Krubbitit på stolpar och vävning.
Hon är mer harmonisk nu och en lugnare blick.
Frågan är när hon ska hemm igen....
använder ingen rem

jag var medryttare på en vävare. När hon var värre så bands hon upp i boxen av intagspersonalen å sen lossade kvällsfodraren.
Då stod hon och åt lungt ur sitt hönät, sen vilade hon.

Hon blev i princip bra efter något/några år. Sen fick hon föl = livsuppgift.
Efter fölet så ändrades hon på alla plan, lugnare mer som en "mamma" :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: ryujaneiro
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 900
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17