Behöver råd och tankar..

Sv: Behöver råd och tankar..

Jag vet ju egentligen inte vad fånget beror på... Första besöket gjorde jag på kliniken för att jag hade tankar om fång, något varma hovar, var lite stöpplig när han gick nerför mm mm. Inne på kliniken sa vet att det inte var fång efter att ha sett honom röra sig och hovarna blivit röntgade och ändå sprutade han lederna med Cortison?!

När jag var på återbesök senare så tog hovslagaren av skorna och såg då att det visst var fång så frågan är ju om han hade det eller om han fick det?! Samma dag så sprutade vet. med Cortison..... Jag hade ingen aning om fång och Cortisonsambandet men vet. borde ju vetat....

Skrev i första inlägget om ett lite spets på hovbenet, har ni några tankar om det eller förklarar jag för dåligt;)

Känner mig helt maktlös och har ingen aning om vad jag ska göra och jag känner att jag bara blir mer och mer förvirrad och det känns inte som att veterinärerna tar tag i problemet....
 
Sv: Behöver råd och tankar..

Ja det har du så rätt i;) Vill bara att någon ska säga "Jag vet och allt går att lösa med lite kuckelimuckmeducin"......
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 667
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 986
Senast: Ray
·
Hästvård Jag behöver er hjälp lite nu. Tankar och funderingar samt era erfarenheter från när era hästar fått fång. Det här har hänt. Tummen...
2
Svar
30
· Visningar
4 524
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp