Starrider75
Trådstartare
Precis samma hände mig
Besiktande veterinär satte hovarna ua fast det var skillnad i höjd och form på dem.
Nu vet jag inte om hovarnas form påverkat, eller när min häst blev skadad (initialt trodde en veterinär att det var en gammal skada, men det var många olika veterinärer inblandade innan jag hittade någon som var bra) men det var dyra läropengar. Första hovslagaren hos oss gjorde det nog inte bättre genom att börja slarva heller
Men ta inte ut sorgen i förskott! Ligamentskador kan också läka. Vill inte fb betala MR nu så hade jag diskuterat med veterinären att börja med lång vila och regelbunden hältkoll så att hästen inte blir sämre.
Tack för dina svar! Är så jobbigt när man inte har någon och prata med. Och ingen förstår riktigt heller.. Har även bytt hovslagare nu nyligen som jag nämnde i första inlägget då hans hovar, precis som du nämner, har olika höjd och form. Han flyter ut inåt och när jag varmskodde honom märkte man tydligt hur fel han belastat och att förra hovis knappast underlättat det. Men det är tillfixat nu av en duktig hovslagare