Sv: Receptbelagd medicin
Instämmer! Det är alla duktiga yrkeskunniga bukare som gör Bukefalos så fantastiskt! All heder åt er!
Instämmer! Det är alla duktiga yrkeskunniga bukare som gör Bukefalos så fantastiskt! All heder åt er!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur uppkommer djup strålröta som klyver mittstrålfåran??
Eftersatt hovvård, avsaknad av daglig hovvård men främsta orsaken är närmiljön!!
Jag är med och samlar ihop till ett nytt tangentbord till T.Ester om hon sliter ut det!
Vet du, jag hänger inte heller med hur du resonerar i denna tråd. Vad menar du?
Hur hjälper Socatyl mot överben?
Blir närmiljön resistent vid behandling av strålröta? Hur då?
T.Ester har redan frågat - jag undrar också! Förklara dig gärna!
Norrland
Något jag börjar tänka på när detta ämne disskuteras är dessa "juversprutor" (har hjärnsläpp och minns inte vad det heter) som man sprutar in i spenen när kon ska sin läggas, på förra jobbet behandlande vi alla kor med höga celltal med dessa sprutor.
Är det inte antibiotika i dom??
*klipp*
Fanns även hästar på det jobbet som jag släppte ut ibland, en häst hade ett fult sår på benet en morgon (gammalt och orört) kontaktar så chefen som inte är hemma som säger att jag får göra som jag tycker med hästen då chefen inte är häst kunnig, kontaktar vet och förklarar läget, vet frågar om det finns pencillin sprutor, ja det fanns det ju (sin sprutor vi använder till korna) vet tyycker jag ska spruta in en sån i såret.
Jag går igång på de som har bestämt sig för att allt är bra - fast hästen säger annat