Sv: Receptbelagd medicin
Tack för ditt svar, jag hade visst missförstått rätt mycket.
Men jag undrar om ovanstående, om nu veterinären på telefon tycker att jag ska använda medicin som finns i stallet, går det då inte emot principen att inte skriva ut medicin utan att ha sett hästen? även om recept inte skrivs i detta fall så har ju veterinären fortfarande ordinerat behandling till en osedd häst?
Streptocillin ligger i förpackning om 5 sprutor, den går tywärr inte att dela på, däraw 5 st. Inget wetten kan göra något åt precis.. Och warför inte anwända den medicin som fanns i stallet, förutsatt att den war riktigt förwarad och ej passerat bäst före datum? När det sker på weterinär rekommendation är det ju ok, huwudsaken är att man inte själw sätter in en bahandling utan att weta wad man sysslar med.
Tack för ditt svar, jag hade visst missförstått rätt mycket.
Men jag undrar om ovanstående, om nu veterinären på telefon tycker att jag ska använda medicin som finns i stallet, går det då inte emot principen att inte skriva ut medicin utan att ha sett hästen? även om recept inte skrivs i detta fall så har ju veterinären fortfarande ordinerat behandling till en osedd häst?