Sv: Jag blir så arg!
kl
Den här tråden är ju helt sjuk! Har ni inte bättre för er? Ta hand om era hästar tex
TS poängterade dessutom att detta inte var en livsviktig fråga som var upphov till bråk eller så utan den var skriven med glimten i ögat och handlade om hennes och hennes pojkväns olika smak i en fråga helt enkelt?!
Ang manar.
När jag visar upp en häst offentligt(träning, tävling, paynjump etc) mm så SKA den se ren och prydlig ut. I mina (inskränka SWB-)ögon är en prydlig man 1,5 dm lång ca, beroende på hästen. I mina ögon ser det mer putsat och välskött ut med ansade hovskägg, kronränder, öron etc. En man som är väl underhållen tar max 5-10 min att rycka. Underhåll av övrigt tar max nån minut om dagen i anspråk.
Ang övrigt "piff"
Smaken är som baken. Jag tillbringar mina arbetsdagar i ett stall och på en hästrygg, och även en stor del av min fritid. Varför ska jag inte få se snygg, ordentlig och välmatchad ut på jobbet? Bara för att jag är i ett stall behöver jag väl inte vara insmord med skit 24/7?
Ni som arbetar på kontor, har ni på er en gammal cerise t-shirt och pyjamasbyxor "för att det är ju bekvämast att sitta i stolen hela dan i det" eller om ni jobbar i skuola elller dgis, struntar ni i vad ni har på er eller om ett barn kräks på er eller liknande "för annars gör ni ju inte ett pra jobb och tar tid från barnen genom att piffa med ert eget utseende"??
JA, jag står framför spegeln hemma ibland. Kollar så det ser snyggt och matchande ut hemma. Gör inte alle det innan de går ut? Har man för stressigt för att hinna det, har man då verkligen tid med häst alls? Och jag tänker när jag väljer schabrak, matchar det? Byter schabrak varje dag så det är inte så svårt.
JA, jag är hel och ren för det allra mesta. Går ett par ridbyxor sönder eller blir slitna köper jag nytt (eller kanske lagar). Jag har inte på mig trasigt, smutsigt och slitet för att det är "häftigt", även fast jag har några gamla favoritridbyxor som sett sina bästa dagar för länge sen. Dessutom brukar jag ha ombyte liggande så jag kan byta om nån "katastrof" skulle inträffa. Tvättar händer regelbundet när jag är i stallet.
Allt detta sammantaget gör (hoppas jag...
) att jag ser hel, ren, matchad och prydlig ut, "snobbig" i mångas ögon??
Inget av det ovanstående innebär ju att jag rider halta hästar som inte gör bra ifrån sig. Och dessutom rider dåligt??
Alla gör som dom själv vill vad gäller stil och smak, annars skulle det bli jävla trist.
Hästen skiter fullständigt i om matte matchar schabraket med ridbyxorna och den skiter nog förmodligen i om pannluggen är klippt så den ser "naturlig" eller "dum" ut.
Så länge hästen mår bra och är välskött (oavsett frisyr)-mind your own buissness