Jag blir så arg!

Sv: Jag blir så arg!

Ja jag har flera ridbyxor av samma färg:angel: Samt köpte tre par av favorittröjan att rida i, för dom var billiga och så skööna. Ser nog inte ut som jag byter ofta:rofl: Får ha ridbyxorna i andra färger lite oftare,- för omgivningens skull:angel:

Manar hatar jag att frisera, ber nån annan.....som gillar det, min valack som hade man som en nordsvensk tröttnade jag ofta på och klippte rakt av:eek: Stubbman, han blev så söt när den växt en bit, men min kompis pratar om det med fasa än idag:rofl: Tävlade t o m dressyr i den manen:banana:
I hopptävlingarna platsade han bättre, där såg flera ut så..:grin:

Måste ansa manen igen förresten,:cool:

Vilka påhopp bara för att man vill vara hel, ren och proper i stallet. Vill folk lägga ned tid på att snygga ut tillsammans med sin häst så låt dem göra det.
Varför skulle man rida sämre bara för att man är mån om att vilja se snygg ut på träningar och dylik?

Jag tycker att valserna har gått hårt åt andra hållet.
Att alla som inte har en friserad häst är lata slarvare som inte bryr sig om hästen.

Nötta och smutsiga ridbyxor brukar betyda att man har ridit mycket i dem.
Nya och rena byxor är lätt att ha om rider sällan.

De som har samma kläder varje dag- hela dagarna. Tvättar de under natten eller ....

Ja.
In med skiten i maskinen på kvällen och så upp med det på tork så är det rent morgonen efter.
På så sätt kan man ha favoritbyxorna varje dag.

*KL*
Jag tycker det är upp till var och en hur de vill ha sin häst friserad. Jag kan tycka att det är precis lika snyggt med en friväxande hippiman som en kort stubbad man oberoende av hästras. Det är liksom helheten som ger känslan.
För min del är det viktigast att man tar hand om sin häst.

Att klä upp sig och färgmatcha när man rider kan vara precis lika kul som att åka ut till stallet och se ut som ett sprängt utedass. För min del har det att göra med hur jag känner mig för dagen. :D

Det är de här skillnaderna i vad man tycker är snyggt och viktigt som gör att jag tycker att hästsporten är så himla kul. Alla gillar vi samma sak i grunden men sen har man så olika åsikter hur man ska nå fram till sitt eget mål. Fortsätt ha olika åsikter och klä er olika och frisera era hästar på olika vis men glöm inte att uppskatta andra för deras åsikter.

Kl
Vilken rolig tråd:bow:

Det enda som jag har svårt för är klippta/ kapade manar, där hästarna ser ut som dalmasar.

Hahaha jag haller med, vilken rolig trad:rofl::rofl: DALMASAR??? Dar fick jag mig ett gott skratt....:rofl:

Sen är ju hovskägget egentligen skyddshår, så varför klippa bort något som fyller en funktion?

AHAA en som inte rakar sig under armarna :angel: Det ar skyddshar det med:cool: (forlat Eliine, kunde inte lata bli att putta ner bollen nar du lade upp den sa fint:p)

AHAA en som inte rakar sig under armarna :angel: Det ar skyddshar det med:cool: (forlat Eliine, kunde inte lata bli att putta ner bollen nar du lade upp den sa fint:p)

Lugnt, det är nåt jag gör på mig själv. Kom igen när din häst börjar raka karlederna på sig själv... ;)

Senast ändrad:

Jag rakar mig under armarna men klipper inte hovskägg.
Om jag inte rakade mig under armarna så skulle "marsvinen" där göra att jag inte skulle kunna fälla ner armarna.
På hästarna har jag däremot inte observerat något motsvarnade problem med hovskägg.

Jag klipper mitt hår när det fastnar i byxlinningen och hästarnas svansar innan de släpar i marken.

Så bara för att man är rädd om sina saker så rider man sällan? Jag ser till så att mina ridbyxor är rena, är de nötta så byts de ut. Det betyder inte att jag inte rider.

Mina ridbyxor som jag haft i ett par år ser nästan nya ut när man har tvättat dem, inga problem med att ha fräscha saker, trots att de har otaliga timmar i sadeln och stallet.

Det beror på vilken kvalitét som byxorna är av, samt hur många man har att växla emellan:angel:

Så bara för att man är rädd om sina saker så rider man sällan?

Alltså när jag red 5 hästar om dagen så hjälpte det inte vara rädd om byxorna.
De nöttes upp fort ändå även om det var bra kvalité.

Rida mycket är inte 1h 6ggr i veckan i min värld.
Det är 5 timmar om dagen.

hej. jag hade klppt hästen. skyll på att den hade fått kåda från träd eler något i manen och att det inte gick väck :D sen tog du hovskäggen samtidigt. men det är vad jag hade gjort hihi. tycker med att halvblod ska vara väl friserade. speciellt om man tränar och tävlar. lycka till

hans häst han som bestämmer, tkr ja. Sen är ja sån som tkr man inte ska klippa hovskägg..

Just det du skriver om märker jag av på jobbet. Kommer jag med rena och nya arbetsbyxor så är det ingen som tar en på allvar när jag jobbar "ute" på fält.

Kommer jag med skitiga byxor där all sot och olja mm sitter kvar trots otaliga tvättar så upplever jag att bemöts på ett helt annat sätt.

Jag kan erkänna att jag är likadan som mina kunder, ska jag rida för en instruktör får denna gärna ha skitiga ridbyxor på sig och skor med lite lera på för då VET jag att h*n rider själv också, är dom hela och rena och snyggt klädda så känner jag mig osäker.

hej. jag hade klppt hästen. skyll på att den hade fått kåda från träd eler något i manen och att det inte gick väck :D sen tog du hovskäggen samtidigt. men det är vad jag hade gjort hihi. tycker med att halvblod ska vara väl friserade. speciellt om man tränar och tävlar. lycka till

Du tror inte pojkvännen blir lite arg om han får reda på det eftersom han inte vill att hans häst ska klippas?

blir han nog. men om hon tvunget vill det så hade i alla fall jag gjort det . men det är vad jag tycker och hade gjort

Verkligheten brukar hinna ikapp en på ett eller annat sätt. Jag hade blivit skogstokig om någon "skyllt" på nåt sånt och gett sig på hästen med saxen. Ärlighet varar längst!

Varför är det så svårt att acceptera någon annans vilja? Har folk så lite respekt för varandra???

Mina hästar har lång man, orört hovskägg. Den dagen jag ska ställa ut stoet kommer jag att följa rasstandardens rekommendationer. I övrigt hålls hon "orörd". Däremot är jag vansinnigt noga med omvårdnaden så att mina hästar är i fin form, välmående och presterande.

Under träning är jag själv klädd i jeans, boots och långärmat. Matchning? Ha ha ha, nä inte så det stör nej...På tävling är det annat.

Gick som domarbiträde och domaren berättade att det visst är tjusigt med mycket "bling" men kan man inte prestera bra är det en ren nackdel. Blinget gör att domarens ögon "ser" en mer och gör man en dålig ritt faller man tungt. Lagom är bäst;) (som förtydling...jag tävlar i western och domaren pratade om Pleasuregrenen)

Liknande trådar

J
Träning Hej! Jag rider en 10årig nordis/arab-korsning (bra märklig korsning, jag vet..) som det fram tills för nån vecka sen har gått jättebra...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: höstmåne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård