Hovar i balans! Eller inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hovar i balans! Eller inte?

Jag förstår att det här är en omöjlig diskussion när jag går in och verkligen tittar på SHF hemsida. Jag har inte tänkt på att det är sån skillnad tidigare. Då förstår jag verkligen skillnaderna i vårt tankesätt.

De flesta utb hovisar finns söderut. Uppsala har 38, Örebro har 19, bara för att nämna några exempel.
Det är 7 hovisar som ska serva Västerbotten, Lappland och Norrbotten.

Det finns naturligtvis utb hovisar som väljer att inte vara med i SHF, det ska man inte glömma.

Men ni förstår skillnaden, eller hur?

Norrland

KL

Åter tillbaka från semester ser jag att denna tråd spårat ur fullständigt, mycket synd faktiskt. Jag gjorde ett försök att försöka reda upp detta men inser att tråden då bli stympad. Jag väljer därför att stänga den.

Boj/moderator

Är man en duktig hovslagare så tycker jag det är konstigt om man inte vill ha sitt yrkeskunnande verifierat av oberoende examinatorer/granskare och att få det på papper!

Men som jag då som inte på något vis har för avsikt att ha hovvård av andras hästar som yrke?
Vad skulle det göra för skillnad?
Jag tycker att det är skönt att vara just amatör och kunna ropa på en skicklig och erfaren hovslagare när jag inte tycker att jag riktigt räcker till.
Men ett avklarat prov så måste jag ju ta eget ansvar och löara mig själv i större utsträckning.
Samt att jag får en viss press på mig att kanske åtaga mig att sköta hovarna på andras hästar, vilket jag absolut inte vill.

Det är inte mitt yrke utan en del av de sysslor jag gör som deltidsuppfödare av hästar.
Jag har ett annat yrke som jag trivs med (och ett par extra yrken som jag inte längre trivs med).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 679
Senast: skuggi
·
Hästvård Anonymt nick. Postar aldrig i de här forumen så om jag lagt tråden fel får moderator gärna flytta den. Vill börja med att säga att...
2
Svar
23
· Visningar
6 903
Senast: akleja
·
Hästvård Jag har gjort bort mig riktigt ordentligt när det kommer till hovslagare. Sedan min perfekta hovis slutade sko i slutet av förra året...
2
Svar
37
· Visningar
4 432
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Ja, jag tyckte hon förtjänade en egen tråd. Hämtade ju hem en missbildad schäferblandisvalp för drygt en vecka sen. Som skänktes bort...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
12 652
Senast: Malinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar