Ser bilderna normala ut ?

Sv: Ser bilderna normala ut ?

Frågan är ju VARFÖR han blir tvärspänd bak. En frisk häst blir inte det av att lalla runt i hage.

Så jag skulle faktiskt inte nöja mig med det svaret, utan försöka ta reda på VARFÖR han är så besvärad i bakkärran. Dvs röntgen rygg, bakknän och haser.
 
Sv: Ser bilderna normala ut ?

Både vet. och kiropraktorn är ganska säker på att han fått spänningar sedan han fick en spark på hasen i vintras, hasen röntgades då ua, ryggen har han inga känningar alls i förutom att han var spänd i ländryggen. Men om 5 veckor har vi åb så då ser ju vet. om han är bra eller inte.
 
Sv: Ser bilderna normala ut ?

Vad jag ser av filmerna så är han ojämn bak, alltså höger sida om korset är lägre än vänster..
Har din kiropraktor värmekamera?
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte nyligen en häst. Den var nyligen röntgad (typ 4-5 dagar innan jag provridit den), tyckte om den, den besiktades och gick igenom...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 879
Senast: unoannis
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 855
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 562
Senast: hastis1234
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 500
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fejkljus
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Sundsvall?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp