G
gutte08
Sv: Hovröta
Tack och sovgott själv.
Tack och sovgott själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har nu tagit in hästen och tvättat rent och det var så klart lera mm där hoven är uppskuren. Lindade hela hoven så nu kan inge smuts komma in. Hon hade ingen feber iallafall. Kontaktar vet i morgon.
Angående hur rötan såg ut så såg man bara att hoven var lite sprucken fram ca 1 cm sen när hon började verka så gick det som en liten tunnel upp i hoven. Hon har bara varit framskodd så hovslagaren har faktiskt vid ett flertal tillfällen sagt att bakhovarnarna behöver jag inte göra något åt dom sliter hon själv ned. Så hon har inte ens lyft upp dom och tittat på dom
Sedan hade jag inte accepterat att hovis inte ens kollar på bakhovarna! Jag har själv en oskodd åring och det är klart att han behöver verkas även bak!
Brukar man skära upp sådär
Har även skickat bilderna till en mycket duktig hovslagare som bor en bit bort, får se vad han tycker att jag ska göra.
Tack för alla goda råd
Därav har vi bl.a. fått ett ökat fall senaste året av anmälningar till Veterinära ansvarsnämden.
Jag fattar inte heller varför de vill använda utspädd jod på frisk vävnad, den brukar ju tas till när det redan blivit infekterat (men det kanske det är?!).