Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Igår var jag ner till stallet efter en dags "häst-ledigt" och ser detta på min häst. Jag tycker hon påminner om en bulldog i...
Svar
5
· Visningar
2 386
Senast: Eme_liie
·
Hästvård Min häst har i mitten på veckan smitit ut från hagen, och då hade hon väl fått med sig tråden vid frambenen, så högt upp det går på...
Svar
13
· Visningar
1 081
Senast: sky_fly
·
G
Hästvård Hejsan! Jag har en nordsvensk travare här hemma som jag rider på (hon går inte på travet och har inte gjort det på länge). Nu den...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
  • Låst
Hästvård De flesta har ju sina hästar försäkrade och måste då följa avtalet för att försäkringen skall gälla. Bl.a. så måste man sköta hästen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 963
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Vet att det finns sådana där skor man sätter i fötterna i på hästarna, vart hittar man dessa? Går dessa andvända även i hagen, alltså...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: fitzy
·
Hästvård Hur snart kan man släppa hästar på en mark där man slått gräset med betesputs? Alltså om gräset ligger kvar? Nyslaget gräs kan ju ge...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: trofé
·
E
Hästvård Jag har ett halvblod som är 21 år och ca 165 i mkh, kraftig typ. Han är fräsch för sin ålder men har börjat falla ur över ryggen, han...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Equinique
·
P
Hästvård Hej, premiär för mig här. Jag har en fin islänning som har allvarliga sår på båda sina hornhinnor orsakat av någon slags infektion. han...
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: Orzon
·
Foder & Strö För första gången måste jag fixa analys på mitt hö själv och vet inte vart jag ska vända mig.. Vart skickar ni era analyser? Vi fick...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Elina8
·
Hästvård hejsan! Jag undrar hur man vet vilket foder sin häst ska ha, och hur mycket? Jag vet ju att man ex. ska ge havre till en lat häst lr så...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Zandrah
·
A
Hästvård En fråga, ni som har headshaking hästar tävlar ni med dem? Har nosnät på min, får man tävla med det? :)
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: amazingbatman
·
T
Hästvård hoppas jag kan få lite tips och råd. min valack har gått och blivit halt. det är inte något som hör till vardagshändelserna heller...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: incognito
·
Hästvård Hej, jag har hyrt min medryttarponny i en vecka (hon är ridskolehäst) och hämtade henne i förrgår, ska ha henne till fredag. Nån gång...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: pimy
·
Hästvård Någon dag efter att min foderhäst fått nya skor, så tappade han först den ena framskon i hagen och snart därefter även den andra. Surt...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Annie_92
·
Hästvård Någon som vet om veterinärer gör röntgen på ett dräktigt sto? Alt UL:a bäcken/muskulatur? Jag tror att det hände något vid fölningen på...
2
Svar
32
· Visningar
3 373
Senast: pimy
·
Hästvård Varje sommar tänker jag på samma sak - varför man badar hästar som går ute dygnet runt? Det har väl aldrig hänt att Sverige har en...
2
Svar
29
· Visningar
3 645
Senast: Olympus
·
Hästvård I mitten av juni i år blev pålle skodd, och blev då öm i alla tassarna, vilket han aldrig blivit förut. Ömheten var borta dagen därpå...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Lipica
·
Hästvård Gjorde en tråd för en stund sedan men den måste försvunnit, hittar den inte så jag kanske glömde spara den.. Min unghäst är 4 år och...
Svar
18
· Visningar
3 981
Senast: Nea_
·
T
Hästvård Är det någon som vet mer om det? Blir det värre med åren? Kan man göra något för att lindra besvären? Vad har shiveringhästar för...
Svar
18
· Visningar
4 937
Senast: Sorbe
·
Hästvård Ett av mina ston hade fått en bula i huvudet för ett par veckor sen. Den sitter framför/nedanför ögat, i pannan liksom - svårt att...
Svar
9
· Visningar
4 443
Senast: ellen2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård