Ang. lindor

Sv: Ang. lindor

Det gör väl inget om man använder fleecelindor när man rider, men personligen tycker jag det blir för klumpigt.

Padd ska alltid användas, det skyddar senorna från punkttryck.
Det är inte huruvida lindan är elastisk eller inte som avgör hur "farlig" den är, det är det faktum att den är smal och lindas flera varv runt benet, och så funkar ju ALLA lindor, oavsett material...

Även de moderna kombilindorna, med fleece eller ribbad "padd" närmast benet och en elastisk yttre del, lindas ju i smala varv. Den som uppfann dessa lindor tänkte inte hela vägen, eller hade helt enkelt inte rätt kunskaper.

Argument som att "proffsen använder ju såna lindor", "superkända X använder inte paddar" etc är bara korkade. Vad säger att en duktig ryttare automatiskt är lika duktig på andra saker?

Sv: Ang. lindor

Kombi-lindor vid ridning, utan padd.
Fleecelindor + padd som stallbandage. Ibland BOT-padd under lindorna.

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: zarmino
·
Hästvård ligger tråden fel, så flytta den gärna. Jag undrar helt enkelt om man kan använda elastiska lindor som stallbandage? Det jag...
Svar
13
· Visningar
2 019
Senast: Fiorano
·
N
Hästvård Jag lindar min häst väldigt ofta, nästan varje gång jag rider. Oftast bara med fleecelinder eftersom jag gillar dom bäst men ibland...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 770
Senast: Madick
·
D
Utrustning jahapp, nu är det jag som inte kan låta bli att lägga näsan i blöt igen :angel: det var en tjej i stallet som är några år yngre än mej...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Svalina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30