Klippa nu, vad kan hända?

Sv: Klippa nu, vad kan hända?

Idag klippte jag. Han kommer se bedrövlig ut sen, då pälsen var lite olika lång nu, längst och tätast över ryggen etc. Så blir intressant att se hur det blir sen, då det är oklippta partier också, där maskinen helt enkelt inte tog. Klippte med 3 mm skäret, mothårs.

Och han är världens bästa lilla ponny, aldrig klippt (fått manen rakad dock), men stod som ett ljus helt lös hela tiden. Med lååång tapirmule när jag klippte det längre täta, kliade skööönt sa han.

Efter en del vånda klippte jag ner svansroten med, han har kliat den värre senaste dagarna, är nog en del knott från knottinvasionen vi har här som letat sig in.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 529
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Finns det någon här inne som varit med om att hästar satt vinterpäls under våren/för-sommaren? För min pålle är det nu andra året i rad...
Svar
14
· Visningar
2 072
Senast: Speedway
·
Hästvård Hej alla, jag är nyreggad här på forumet men har följt diskussionerna här på forumet av och till sedan det startades. Tack för alla tips...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Aifos
·
Hästvård Jag måste klippa min shettis nu, i princip hela ponnyn. Det jag funderar på är om det skulle gå att klippa längre ifrån huden? Normalt...
Svar
9
· Visningar
1 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar