Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
gammal tråd men jag hakar på här ändå. Var triangelmärks hästen, åker man till veterinär eller är det försäkringsbolaget som gör det? Kommer dom hem till en?
näör man frysmärker så ska dom stå stilla medan aparaten arbetar i ca 20 sikunder. har travare hemma som är frysmärkta och ingen av dom har visat obehag vid frysmärkingen
Har lite undringar kring frysmärkning och försöker därför borsta av den här gamla tråden lite. Frysmärkning av hästar som INTE behöver triangelmärkas, görs det idag ? Någon som vet ? När, var, varför, hur och hur mycket ??
Man frysmärker travare på halsen med ett ID-nummer. Det är nog det enda som förekommer förutom T-märkning. Vissa travare som inte födda i Sverige har istället chip.
Behöver man triangelmärka en häst med frys-märknings-järn om den är chipmärkt?
Man borde ju kunna lägga in att det chipnumret är triangelmärkt och inte kan försäkras om??? eller??
Känns lite gammaldags med riktig märkning av hästen om den har chip ;-)
Nja jag undrade mer över själva metoden att frysmärka hästen, om det alls görs, av vem och vad det kostar. (Om en häst är chippad och / eller triangelmärkt var inte det jag främst funderade över).
Ifall någon (dock inte jag) tex händelsevis har 20 helsvarta hästar av samma storlek och form och kön som är chippade, så kanske man ändå har svårt att skilja på individerna på två meters håll i en hage utan chipläsare...
Trädgård & Växter Tur att det var en gold iaf, vad det nu är, iom att du får en ring of fire för 49 kr på Ikea... 🙈 Hoppas att jag inte får samma, just...
Hundavel & Ras I trådstarten så uppfattade jag det som TS sökte en hund till hela familjen och inte tänkte dumpa hunden helt till 10-åringen. Att vråla...
Foder & Strö Förutom många bra tips i tråden och rutimer du redan har så föredrar jag att ha fri tillgång på grovfoder så att hästarna kan äta när de...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.