Får dom göra så här?!

Sv: Får dom göra så här?!

Det är så otroligt lätt att få problem när man har en häst som inte varit försäkrad i bolaget särskilt länge. Jag har själv gjort misstaget att byta bolag, vilket gjorde att jag hade noll ut när det var dax för problemen att ställa sig på rad. Då hade hästen ändå varit försäkrad i nya bolaget i mer än två år.

Bolaget hävdade att detta förelegat innan hästen försäkrades hos dem, trots att besiktningen visade att hästen var frisk när den försäkrades in. Noll i veterinärvård och noll i livesättning.

Att bråka mot ett bolag är kostsamt och tidskrävande.

Jo hon hade vetrinärvårdsförsäkringen och när jag skulle avels och använbarhetsförsäkra henne var man tvungen att ha en liv så då teckande jag ju den. Men när man teckar "ny" försäkring ska man ju försäkra dom att hästen är fullt frisk och de var hon ju inte så då fick jag reservationen på gaffelbandsskadan men dom har inte specificerat att den är på högerbak..

Nej jag kommer absolut inte ta upp någon strid men jag måst ju kunna bevisa med journaler och vet om de nu säger nej du har reservation? Hon har varit försäkrad i minst 5år i de bolaget och jag skulle vara brydd om inte min moster tog över försäkringen från förra ägaren..

Hoppas att det löser sig för dig!!
*kl*
Jag har haft olika försäkringsbolag, och brukar precis som Lovisaleonora låta bli att byta bolag av samma anledning som henne. (Nu har jag iofs inte haft någon häst jag varit tvungen att ta bort). Jag upplever dock att Agria de senaste åren blivit väldigt snabba med att sätta reservationer som ibland är rätt absurda + att olika försäkringsombud ger ut olika information.

Tack de hoppas jag med!
Nej jag hade aldrig trott att jag skulle behöva utnyttja en försäkring för att jag har en häst som blivit utdömd, hade ju hoppats på att kunna använda henne i avel i flera år fram över hon är ju trots allt bara 13år! Men jag har ju fått ett bedårande litet stoföl efter henne i år så hon får väl ta över efter mamma:)

Jag brukar inte heller byta försäkringsbolag, som ni säger ju längre dom varit försäkrade i ett bolag desto bättre!

Jag kan bara säga att det här är bedrövligt. Har en häst som haft upprepade ledinflammationer (på olika ben, samma ben och flera ben samtidigt och innan någon ger mig stryk, jag har gjort utredning av underlag och min egen ridning för att säkerställa orsak) och det bolag jag har har varit helt underbara och inte bråkat något alls! Inga reservationer, inga tak för behandling.Det är nästan så att jag väntat mig ett samtal typ "nu får du ge dig och ta bort hästen -vi vill inte betala för fler behandlingar". De har till och med tagit kostnader för en väldigt ny behandlingsmetod som inte vid tillfället var speciellt känd i Sverige. :bow: Kommer aldrig välja annat bolag..

PS Hästen har dock varit försäkrad sedan födseln i detta bolag DS

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är jag grinig :mad: K är försäkrad i Agria, införsäkrad som 2 dygn gammal föl den 16 april 2003. Hon har således årsförfallodag...
Svar
17
· Visningar
1 549
Hästmänniskan Hur gör jag, då jag vill överklaga till försäkringsbolaget, vilka papper ska in osv.... I kort ligger det till så här: Köpte en...
Svar
19
· Visningar
2 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka