Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Vad kan man använda för att tvätta rent ett riktigt smutsigt juver?? Jag rider ett sto på ridskola, och nu när hästarna äntligen var...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö skall flytta mina hästar till en annan hage och i den är de fullt med ormbunkar:crazy: vad gör jag? Funderar på hur de fungerar om ja...
Svar
19
· Visningar
4 115
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Jag har fått hem min halm nu.Det är storbalar. Den såg väldigt gul och fin ut. Men när jag skulle börja strö med den så dammade den mer...
Svar
1
· Visningar
1 286
Senast: ZOFUS
·
M
Hästvård hej buke! jag har andvänt mig av sökfunktionen men hittar inte de svar jag söker. vad kostar det att ta bort vargtänder? rent ut...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Mandh
·
S
Foder & Strö Jag har en häst som för tillfället äter hippo grow mineral, han är dock inte stormförtjust i dem (pga konsistensen) så jag undrar om ni...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Sock
·
Foder & Strö Hej allihop Jag har en undran vad gäller linfrö. Det är nämligen så att min ena häst har lite svårt att få i sig lusernen i de...
Svar
16
· Visningar
3 258
M
Hästvård Nu behöver jag lite råd ang min ponnymamma. Hämtade hem henne förra veckan från fodervärden som inte ville ha henne längre. Hon hade...
Svar
9
· Visningar
3 203
Senast: martina
·
Hästvård Jag tar de hela från ruta 1. Min häst har varit behandlad för kotledsinflammation då fick hon hos A**ia en reservation för hältor= okej...
2
Svar
28
· Visningar
2 334
Senast: LucyShow
·
Foder & Strö Som rubriken lyder så vill jag "fodra min ponny lugn" Med detta vill jag slippa lite " energi beteenden" Jag vill att min ponny ska...
Svar
10
· Visningar
951
Senast: Gimlan
·
Hästvård Är nästan ett måste nu när den "försvunna" kulan trillat ner på honom och jag är på väg att köpa honom... Nästa vecka hade veterinären...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: oxo
·
Foder & Strö Min 4 åring vill äta ormbunkar när vi rider i skogen. Hon fullkomligt kastar sej över dem. Jag vet att de kan vara giftiga i stora...
Svar
9
· Visningar
2 837
Senast: Gimlan
·
S
Hästvård Min häst har dragits med besvärlig hudåkommma på ena bak i flera månader. Nu senast behandlad för lymfangit som orsakats av detta...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 058
Senast: LinnLaakso
·
B
Hästvård Jag ska hämta hem mitt sto som som jag sålt för en billig peng. Hon är idag 19 år. Hon betäckte henne för 2 år sedan, fick föl och allt...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Antiqua
·
V
Foder & Strö Vårat hösilage är ganska blött i år. Ca 40% vatten. Även om man ger det dubbla hinner de pilla i sig det ganska fort. Är det någon som...
Svar
1
· Visningar
666
Hästvård Min häst har boxvila och för att göra livet lite roligare för honom och hans sällskapshäst brukar jag att låta dören ut mot...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Iser
·
B
Hästvård Är det någon som i ordalag kan förklara hur man gör en sådan fläta som börjar uppe vid öronen och som slutar nere vid manken? Eller det...
Svar
4
· Visningar
1 592
Senast: Bodil Åslund
·
Hästvård hej, finns det något samband mellan vinter päls och när man börjar lägga på täcke? Alltså då jag inte klipper min ponny brukar jag börja...
Svar
19
· Visningar
2 034
Senast: Breccia_
·
M
Hästvård Går det tillbaka av sig själv?!?! Han fick det igår kväll och vi trodde det skulle gå över till nu på morgonen men ack nej, det är...
Svar
11
· Visningar
2 234
Senast: alTR
·
Hästvård Hur går det till? Hur pass ont gör det för hästen?
2
Svar
39
· Visningar
13 014
Senast: raggsock
·
R
Foder & Strö Hej har hört elle läst, kommer inte ihåg vilket :confused: eller var heller för den delen. Men är det sant att man kan ge hästar...
Svar
12
· Visningar
3 231
Senast: Randig_ponny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30