Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då måste den vara skjuten efter att jag pratade med Jonas i dag då, för annars hade han nog vetat om det
Bara för att du inte är orolig behöver ju inte det betyda att inget kommer hända med hästarna.
För övrigt stallar jag in mina hästar då åskan går.
Jo precis. Men eftersom Coari nu inte bara sett den på trappen, utan den är dessutom skjuten. Då finns det liksom ingen som helst risk att den inte skulle nå statistiken. Och om nu Coari misstror Jonas mfl tillförlitlighet, så SVA borde göra även Coari nöjd.
För övrigt så i samma sekund som det blir känt att ett mårdjur inte bara skulle observerats såhär långt söderut utan också skjutits, då kommer dels ryktet gå som en löpeld i jägarkretsar (och än är det tyst) - dels kommer det hamna i varenda lokaltidning, uppslaget med rubriker som kommer innehålla ordet 'hot' och 'fruktade'.
Sen känns det rent generellt totalt osannolikt att ett mårddjur inte bara förirrade sig ända ner hit, utan dessutom i dagsljus klampar omkring på någons tomt, och sen dessutom skjuts. Dags köpa en trisslott i så fall
En sak jag har undrat över när jag läst den här tråden; hur gjorde man på fäbodarna "förr i tiden"? Hur undvek man att rovdjuren tog boskapen?
För övrigt stallar jag in mina hästar då åskan går.