Sv: Någon som bor norr över som vet detta?
Vargarna river mycket ren. Därav att det finns ett motstånd mot varg i samekretsar.
Norrland
Vargarna river mycket ren. Därav att det finns ett motstånd mot varg i samekretsar.
Norrland
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med om att varghatet ofta florerar bland jägare, de gillar inte att deras hundar går åt...Jag reagerade på att du blev så frustrerad över "Peter skriker varg" när det inte varit aktuellt i tråden.Sakligt är väl endå det tips jag skrev om att vidta lämpliga åtgärder... Se till att inte jägarna klipper sönder ditt staket till dina tamdjur.
Varghat har jag endast uppleft från jägare,,, aldrig ngn ägarer av tamboskap.
Är jag fortfarande otydlig i skrift??
Svin hålls borta genom att man sätter en nedre tråd på ca 25 cm.Tror jag inte det behövs fem trådar till utan endast en fungerande eltråd med "kräm" i..
Fråga Lilla Skutt om vad som gäller för att hålla grisarna inom sitt revir och hur man håller vildsvin utan för hästarnas inhägnad.
Är det ngt Lilla Skutt e bra på att förstå sig på, så är det just SVIN!!
Vet du vad vi andra har för erfarenhet?
Så talar endast en hästägare med erfarenhet av verkligheten..
Du får 100% stöd från mig för ditt kloka,kunskapsgivande inlägg..
Var lodjuren verkligen tama? Under brunsttid blir framförallt hanarna väldigt disträ och kan te sig väldigt orädda. Så har fallet alltid varit när vi haft lon på gården.Jag har faktiskt mer dålig erfarenhet av lo än både varg och björn. 2 hästar som jag känner har blivit rivna av lo, (eller ok vi har inte sett lodjuret på hästarna men dock har de haft sådana rivsår på sidan som inte kan förklaras annars) då var lodjuren exremt tama och stal mat från soptunnor osv. och hästarna som blev rivna hade unga föl och stod ensamma i hagar nära huset. Så fler hästar i flocken är ett hett tipps!
Björn har vi haft i hagen utan att hästarna har störts...(dålig el...)
Men jag är ändå mer rädd för björn än varg speciellt på hösten då björnar är hungriga och går nära husen...
Björn har vi haft i hagen utan att hästarna har störts...(dålig el...)
Men jag är ändå mer rädd för björn än varg speciellt på hösten då björnar är hungriga och går nära husen...
Då kan du inte ha träffat värst många glesbyggdsbor från rejält vargtäta områden?Varghat har jag endast uppleft från jägare,,, aldrig ngn ägarer av tamboskap.
Lappar är rovdjurshatare oavsett art, skjuter allt de ser och betalar för att få det skjutet. Lätt för skrupelfria jägare att tjäna grova pengar på tjuvskjutna rovdjur om de ger det till en lapp.Vargarna river mycket ren. Därav att det finns ett motstånd mot varg i samekretsar.
Norrland
Lappar är rovdjurshatare oavsett art, skjuter allt de ser och betalar för att få det skjutet. Lätt för skrupelfria jägare att tjäna grova pengar på tjuvskjutna rovdjur om de ger det till en lapp.
precis, chansen är inte stor men den finns. så får man ju välja om man vill ta den risken eller ej, jag gör det inte.
Norrland