Är det rätt beslut för min älskling ?

Sv: Är det rätt beslut för min älskling ?

Nu är hon borta, avlivades för någon vecka sedan.. Vila i frid min älskade vän, jag kommer sakna sig så himla mycket, allt är så mörkt utan dig vännen. Jag saknar dig verkligne hoppas du har det bra där uppe med Herbie och Dockan och alla de andra <3 vi ses snart!

Usch, beklagar verkligen sorgen!

Såg att jag skrev i denna tråden tidigare, 2 dagar innan jag fick ta bort min älskade häst pga olycka i hagen. Det är konstigt hur det kan vända så fort. Vet verkligen hur det känns, otroligt tomt! Dom säger att det går över med tiden, eller det känns bättre efter ett tag. Vi får kämpa vidare! :cry:

Många styrke kramar! Hon har det bra nu!

Jag förstår inte hur man kan anse sig själv ha rätten att mörda en varelse som inte lider.

Lider den och har ont så självklart är avlivning det bästa.

Vem avgör om hästen lider då? En häst som bara går och skrotar i hagen tycker jag verkar lidsamt.

Det handlar inte om att "mörda" Det handlar om att ta sitt ansvar som djurägare och göra det bästa för hästen. Har man köpt sig en häst får man även ta sitt ansvar när det är dags för hästen att somna in.

Vad som är rätt och fel kan ingen avgöra i detta forum då alla har olika värderingar.

Tycker du tog rätt beslut! Verkligen starkt gjort av dig. Jag har också avlivat en häst som hade problem med benen och vet hur jobbigt det är! Många styrkekramar till dig!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 712
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar