• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Minning
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 814
M

Minning

För ca tre veckor sen flyttade min nya häst hem till mig. Nu har hon fått några märkliga utslag på vänster sida precis framför virveln. Och jag har vet inte vad det kan vara. Det är ungefär 7 stycken utlsag som sitter i en klunga. Det ser ut som små runda sårskorpor. Hon reagerar ingenting, inte ens när jag pillade bort en skorpa. Vad kan det här vara? Det ser inte ut som insektsbett eller kan det vara det? Kanske foderutslag? Vi har dock vant henne i ca två veckor med lite grönt och hon är inne på nätterna och äter hö. Och detta har hon haft i nästan två veckor utan förändringar. Bör jag låta en veterinär kolla på det eller ska jag bara fortsätta vänta?

Sv: Utslag?

Om hon nyligen flyttade dit kan det vara stresseksem? Nytt ställe o ny flock brukar ju ge upphov till sånt..

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 679
Senast: Freazer
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 100
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
2 051
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka