Tips vid tappsko under hovis semester!

Sv: Tips vid tappsko under hovis semester!

Hittils är alla förslag mindre bra för hovmekanismen.. Orkar ni hålla på till fredag så ska jag ge svar på en "hållbar" lösning.

Skulle gärna vilja ha ett bra förslag för hovmekanismen då hästen redan har ont i just denna hov. Antar att det är det pga problemen i hoven som gjort att den blivit jättedålig i kvalitén och tappskon kommer som brev på posten.
Skulle därför vilja bespara min häst onödigt lidande och hitta något som fungerar att gå ut med. Hästen har genomgått en MRI och det såg inte bra ut där. Vill undvika att lasta honom och åka till klinik då det även gör ont att transporteras.
Kan ju hålla honom på boxvila, men just nu är det ända roliga i hans liv, att få gå ut med kompisen och äta gräs varje dag.

Senast ändrad:
Sv: Tips vid tappsko under hovis semester!

spåna vidare,,, spännband kanske eller varför inte hälla cement ner i bootsen?? Då vore det väl själva (bild på dävulen) om det inte skulle sitta kvar.

Spännbandet vi pratar om är det som spänner åt easybooten med. Inga andra grejer som spänns runt hoven.. :crazy:

se bild på easybooten med spännet och vajern på framsidan

http://easyboot.ebutiken.nu/popup_image.php/pID/70

Liknande trådar

Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 368
Senast: jemeni
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 356
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 187
Senast: Marvin
·
Hästvård Vet inte riktigt vad jag ska hitta på med min ponny och tänkte att jag kanske kunde få något bra tips utav er. Min ponny har fått...
2
Svar
34
· Visningar
3 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka