Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte om den ligger rätt... Min häst har gått och växt ut jätte tjock man, och precis innan jag hämtade hem henne, så klippte de...
Svar
19
· Visningar
3 991
Senast: Iso
·
B
Hästvård Ja? Nej? 18åring. Ser han fräsch/ofräsch ut för sin ålder?
Svar
9
· Visningar
1 181
·
Hästvård Vaccinerade hästen idag mot botulism, hästinfluensa och stelkramp. Veterinären lyckades ge honom en spruta men när hon skulle ge...
Svar
8
· Visningar
1 461
·
Hästvård Som rubriken lyder vad ska jag göra för stretchövningar på min hästs framben som nu är väldigt stelt efter en skada som syddes och var...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: mackan
·
Hästvård Hittade i och för sig många trådar om ämnet, men inte de svaren som jag letar efter. Bakgrund: Rider ett sto sedan två år tillbaka som...
Svar
9
· Visningar
1 577
Senast: Reville
·
Hästvård Hej! Fick hem min foderponny igår igen. Han har varit hos ägaren över sommaren. Nu när jag fick tillbaka honom har han varit ganska lös...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Thora
·
C
Foder & Strö Fick höanalys idag från bonden jag köper hö ifrån men kan inte tyda den riktigt då den är gjord för nötdjur. Det finns två olika...
Svar
9
· Visningar
2 040
Senast: Canoó
·
H
Foder & Strö tror jag gått på spik, ts 59%, 26g srp, 5,8 mj.... vad ska man göra av detta??? Eran första tanke??
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Gullan86
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av denna lösning? P g a trasig hovvägg går vårt halvblod utan framskor sedan några veckor tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
4 275
Senast: Gullan86
·
Hästvård Igår på träningen hnde det något konstigt med min häst. Jag galopperade på 8 volt och när jag skulle byta om volt så hoppade hon till (...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Inka-90
·
Foder & Strö Jag behöver lite råd om hur jag ska lägga upp fodrandet i vinter fram till fölning. Mitt xx sto är svårfödd. Hon är liten ca 150cm och...
Svar
12
· Visningar
880
Senast: ameo
·
J
Foder & Strö Ska ge Krafft Grov 60 (0,5-1.0kg/dag) som extra energikälla till hans känsliga mage plus Kalkstensmjöl 30 gr. Borde väl ändå finnas hos...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: pucko2
·
P
Foder & Strö Fastnar betfor mer i tänderna än andra foder och på så sätt vara sämmre att fodra en häst med tandproblem med? Lika så vetekli. Jag...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: pucko2
·
B
Hästvård Hej! Min 6-årig ponny har lindriga pålagringar på sina framkotor:cry: Nu undrar jag vad jag ska göra för att underlätta för honom och...
Svar
9
· Visningar
2 033
Senast: EmmaPrahl
·
Foder & Strö Min ena häst tål inte pellets. Jag vet inte om det är bindningsmedlet eller vad det kan vara i det. Det var nån som sa att de kunde...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Mitrolle
·
M
Hästvård mina 2 hästar ska gå ute dygnet runt under sep-okt. skulle ni täcka dem på natten? isåfall med vad? det är en tinker och en frieser...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Vad är bra att ge för att stabilisera "oroliga" magar? Kan det vara så enkelt som filmjölk?
Svar
17
· Visningar
1 335
Hästvård Är det samma sak? Vart köper man det billigast (finns det på jordnära?)? :D Vad är det för egenskaper i det man är ute efter? Min...
Svar
2
· Visningar
1 083
M
Hästvård vissa raser växer ju saktare/längre än andra hur vet man exact vilka raser det är ? de flesta raser är väl färdigvuxna vid 5 år...
Svar
5
· Visningar
3 648
Senast: Wizir
·
Foder & Strö Nu vill jag ha utrönt VARFÖR man inte skall ge "ny"/nyskördad havre utan man skall köpa "gammal"? Nån som vet varför? Hur snart kan man...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka