Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Har en ungponny på 5 år. igår i hagen såg jag att han vissa steg i skritten liksom fastnade och benet ryckte som upp under magen, när ja...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: disel
·
Hästvård Har en disskution med stallkamrater angående om man kan ge hästarna "gräsklipp" från gräsklipparen. Flera gör det, men jag har tidigare...
Svar
17
· Visningar
3 219
Senast: moiran
·
Hästvård I maj så fick min 2åring en jätteknöl (ungefär som två pingisbollar i diameter) som satt mellan ganascherna fast mer mot den ena. Hon...
2
Svar
28
· Visningar
11 729
Senast: maria_b
·
Foder & Strö Snart är det dags för installning och därmed börjar "foderproblemen" snurra i huvudet på mig igen. Jag har en tvååring som har varit...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: maria_b
·
A
Hästvård Min häst har problem med torrhosta. Han hostar oftast i början av ridpassen, och sedan lugnar det ner sig. Har inte märkt av att han...
Svar
10
· Visningar
2 694
Senast: Akleia
·
N
Hästvård Hej! I måndags var veterinären hos mej och sydde ihop bakbenet på mitt 5 åriga sto. Hon fick 6 stygn på baksidan skenbenet, nästan...
Svar
10
· Visningar
2 698
Senast: NinaochRambo
·
Hästvård Min kompis åring hittade jag i hagen för några veckor sedan med ett ödem i ögat. Hon hade lixom en ljusblågrå "bubbla" på hornhinnan. Vi...
Svar
8
· Visningar
3 362
Senast: Hellez
·
Hästvård Jag har en häst som har stora rätt utflutna hovar. Dock inga som helst problem med hovarna. Hon skos med ringskor fram+sulor och silikon...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
16 824
M
Foder & Strö Mitt sto behöver få bättre hull, men åter igen så har hon direkt reagerat på proteinet även att jag har hållt det måttligt (men hon har...
2
Svar
21
· Visningar
1 725
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hur mycket hö eller liknande äter era stora hästar, alltså de som står 170 + i mankhöjd eller väger 700 kg eller mer?? Min är ca 175...
2
Svar
20
· Visningar
2 253
Senast: MorvanMorr
·
A
Foder & Strö TS 58 % Mj 5,7 kg foder Smrp 21g/kg foder Mj 9,9kg /ts smrp 36g kg ts Blir kvoten då 3,68? Det är väl ett jättedåligt...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Korven
·
R
Hästvård En valack i stallet har fått någon typ av vårtor vi aldrig sett tidigare någon av oss i stallet. Undrar om någon haft/har på sin...
Svar
17
· Visningar
5 908
Senast: KillerQueen
·
M
Hästvård Hästen jag vill köpa besiktades idag, böjproven visade ingenting, allt var utan anmärkan förutom att han hade överben på vänster...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: MiaMaria
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har börjat planera foderstaten för vintern. Har räknat den på denna sida...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: maja_a
·
Hästvård Hej alla kära bukare! Nu behöver jag bolla lite tankar med er och gärna höra era åsikter om detta. Jag har nu ett 5-årigt hbl-sto...
Svar
3
· Visningar
1 731
Senast: ika77
·
L
Hästvård Skall snart ut och tävla. Med unghästen har fått vårtor på mulen. Räknas det som sjukdom eller kan jag åka iväg och tävla?
Svar
2
· Visningar
917
Senast: lina00
·
M
Hästvård jag har en nordis travare som vanligtvis är en super pigg och fräch kille, en riktig arbetsnarkoman =) älskar verkligen att jobba...
Svar
4
· Visningar
1 333
Senast: mumin
·
B
Hästvård Min häst som jag har haft nu i exakt ett år idag har skalat av sig delar av manen under betet. Det är inte sårigt, torrt eller att han...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Korven
·
Foder & Strö Vad skulle ni rekomendera? Priset är det samma på bägge partierna. Hästarna ska gå på fri tillgång och vi räknar på att dom sätter...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: aramis
·
Hästvård För de som är intresserade och vill veta så har min ponny eksem på sommaren. Riktigt kraftigt om jag inte sköter henne rätt med att olja...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: jqsefin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka