Fördelning av Er tid med hästvård??

Sv: Fördelning av Er tid med hästvård??

Det går nog att få ihop på något vis ;) Jag har lite svårt att skriva exakt samtidigt som jag jobbar men surfa på jobbet kan tom jag som bussförarinna göra :D

Mm, och jag får ju surfa hur mkt jag vill på jobbet mellan 23 - 07. Om jag surfar medan jag väntar på att ett passagelarm ev ska gå och jag måste göra en insats, tittar på TV, läser en bok eller sussar sött i personalsängen spelar ju ingen roll - jag kan inte vara i stallet eller vårda hästarna iaf. De står 85 km bort.

Och om du är i 'personalrummet' mellan bussturerna och surfar då, eller sitter och läser tidningen så inte heller du kan ju vara i stallet eller vårda hästar då.

Det jag inte begriper, men coari syr säkert ihop det snart.

Det jag inte begriper, men coari syr säkert ihop det snart.

Det jag helt har missat är att i vissa arbeten får man tydligen även betalt för att sova. Jag utgick ifrån att man hade arbetsuppgifter under den tiden man uppbringade lön. Alltså, arbetsgivaren betalade för en arbetsinsats och inte betalade ut lön för den tiden man sitter och kluttar på Bukefalos.

Kanske ska jag gå till mig själv och kräva lön för den tiden jag lägger ner på forumet,, jag kommer antingen bli jätterik eller få sparken omgående.

Känner jag mig själv så blir det det senare.

Om jag får gissa så antyds det att de (vi/ni) som postar flest inlägg (det har ju inte så mycket med själva TIDEN att göra, eftersom det som bekant går att klippa och klistra likaväl som det går att läsa i timmar utan att skriva ett ord) lägger minst tid i stallet och pga det får mest problem med hästarna. Bristande omvård.

Fast anledningen till att man spenderar mycket tid på "hästvård" (forumet alltså) kan ju vara att man HAR hästar med problem, och därför känner för att diskutera detta med andra. Problemen kom kanske före man började spendera tid här, i stället för som en konsekvens av att man satt här och läste/skrev.

Oj!

Det var en bra fråga...

Jag har varit arbetslös i ett halvår, då har man rätt mycket dödtid och den spenderas ju härinne.

När jag jobbat senaste veckorna har det varit tokdött på jobbet, då blir det också mycket.

I vanliga fall är jag inte här så mycket, är hellre med hästen:-)

/ Lavinia, som snart får 20 min till stallet istället för en timme:-)

Det jag helt har missat är att i vissa arbeten får man tydligen även betalt för att sova. Jag utgick ifrån att man hade arbetsuppgifter under den tiden man uppbringade lön. Alltså, arbetsgivaren betalade för en arbetsinsats och inte betalade ut lön för den tiden man sitter och kluttar på Bukefalos.

Kanske ska jag gå till mig själv och kräva lön för den tiden jag lägger ner på forumet,, jag kommer antingen bli jätterik eller få sparken omgående.

Vad tror du all vårdpersonal som finns där OM de behövs gör när de inte behövs och de sussar sött?

Jag jobbar som vårdare på ett boende, det innebär att jag jobbar skift, dag, em/kväll eller natt. Nattpass är 20 - 08. 23 lägger sig de boende, och de går upp 07.00. Då det är personer oförmögna att ta hand om sig själv, och är i behov av tillsyn dygnet runt, innebär det att det alltid finns personal i huset, även nattetid (men då dras bemanningen ned).

En lugn natt kan jag göra vad jag vill (som inte stör, dammsuga är en dum ide) mellan 23 - 07. Sova, surfa, titta på TV, titta på film, läsa, prata i telefonen, plugga, lösa korsord. Jag måste dock om/när jag behövs omedelbart reagera. Dvs om någon boende vaknar nattetid så måste jag reagera. En lugn natt sover de som sagt sött mellan 23 - 07. En inte så lugn natt kan jag glömma att ens sova en sekund.

Fenomenet heter sovande jour, och är synnerligen vanligt inom vård och omsorg.

Men vad har det här med din ursprungsfråga att göra? Du har väl knappast att göra med vad folk får/inte får lov att göra på arbetstid och oavsett så som redan skrivits, skulle man kunna tillbringa mer tid med hästen bara för att man kan surfa på arbetstid?

Om du var lite med vidsynt och informerad om din omvärld så finns det jobb där jobbet går ut på att finnas på plats. Händer inget, allt du ska göra är gjort, ja då är du stand by för att på nolltid, på plats, kunna rycka ut. För det får du full betalning. Det finns fler yrken än hovslagare....

Jag ser över min häst dagligen och hästvård på Buke är jag inte inne på varje dag ens.

Samma här!
Är jag inne på hästvård (som nu då ;) ) så ögnar jag igenom rubrikerna, men hittar sällan något av mitt intresse....

//Alice

I dagsläget ; 2 min på buke och 6 timmar hästvård i stallet

Nu är det inte JAG som har åsikter om hur mycket tid man spenderar vart...

Det går faktiskt alldeles utmärkt på mitt jobb också. Vi har en del tjänster som är rena reservtjänster. Då sitter man på sin rumpa i depån tills de behöver hjälp. Det kan gå ett helt pass utan att man har behövts. Men man har fått betalt för att vara där... Och kunnat surfa fritt. Eller sova för den delen :D

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
467
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 254
Senast: lirco11
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar