Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Inspirerad av fånghästarnas blötläggning av hö- kom jag på att detta är ju ypperligt till min gamling som börjar ha lite små tänder...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Susan
·
Hästvård :cry:Är nu rejält skraj för hur det kommer gå. Pållen har fått bristningar i senor o ligament i ett bakknä och enl vet kan det kräva...
2
Svar
27
· Visningar
4 469
Senast: godishanna
·
Hästvård Känns helt hopplöst... Min häst behandlades i båda framknäna för exakt 2 veckor sen och skulle idag sättas igång. Men vi fick minst sagt...
Svar
1
· Visningar
648
Hästvård Vet inte om den ligger rätt... Min häst har gått och växt ut jätte tjock man, och precis innan jag hämtade hem henne, så klippte de...
Svar
19
· Visningar
3 966
Senast: Iso
·
B
Hästvård Ja? Nej? 18åring. Ser han fräsch/ofräsch ut för sin ålder?
Svar
9
· Visningar
1 177
·
Hästvård Vaccinerade hästen idag mot botulism, hästinfluensa och stelkramp. Veterinären lyckades ge honom en spruta men när hon skulle ge...
Svar
8
· Visningar
1 460
·
Hästvård Som rubriken lyder vad ska jag göra för stretchövningar på min hästs framben som nu är väldigt stelt efter en skada som syddes och var...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: mackan
·
Hästvård Hittade i och för sig många trådar om ämnet, men inte de svaren som jag letar efter. Bakgrund: Rider ett sto sedan två år tillbaka som...
Svar
9
· Visningar
1 548
Senast: Reville
·
Hästvård Hej! Fick hem min foderponny igår igen. Han har varit hos ägaren över sommaren. Nu när jag fick tillbaka honom har han varit ganska lös...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: Thora
·
C
Foder & Strö Fick höanalys idag från bonden jag köper hö ifrån men kan inte tyda den riktigt då den är gjord för nötdjur. Det finns två olika...
Svar
9
· Visningar
2 038
Senast: Canoó
·
H
Foder & Strö tror jag gått på spik, ts 59%, 26g srp, 5,8 mj.... vad ska man göra av detta??? Eran första tanke??
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: Gullan86
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av denna lösning? P g a trasig hovvägg går vårt halvblod utan framskor sedan några veckor tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
4 270
Senast: Gullan86
·
Hästvård Igår på träningen hnde det något konstigt med min häst. Jag galopperade på 8 volt och när jag skulle byta om volt så hoppade hon till (...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Inka-90
·
Foder & Strö Jag behöver lite råd om hur jag ska lägga upp fodrandet i vinter fram till fölning. Mitt xx sto är svårfödd. Hon är liten ca 150cm och...
Svar
12
· Visningar
878
Senast: ameo
·
J
Foder & Strö Ska ge Krafft Grov 60 (0,5-1.0kg/dag) som extra energikälla till hans känsliga mage plus Kalkstensmjöl 30 gr. Borde väl ändå finnas hos...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: pucko2
·
P
Foder & Strö Fastnar betfor mer i tänderna än andra foder och på så sätt vara sämmre att fodra en häst med tandproblem med? Lika så vetekli. Jag...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: pucko2
·
B
Hästvård Hej! Min 6-årig ponny har lindriga pålagringar på sina framkotor:cry: Nu undrar jag vad jag ska göra för att underlätta för honom och...
Svar
9
· Visningar
2 028
Senast: EmmaPrahl
·
Foder & Strö Min ena häst tål inte pellets. Jag vet inte om det är bindningsmedlet eller vad det kan vara i det. Det var nån som sa att de kunde...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Mitrolle
·
M
Hästvård mina 2 hästar ska gå ute dygnet runt under sep-okt. skulle ni täcka dem på natten? isåfall med vad? det är en tinker och en frieser...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Vad är bra att ge för att stabilisera "oroliga" magar? Kan det vara så enkelt som filmjölk?
Svar
17
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar