Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Vad händer om hästen dricker för mycket vatten? Är det farligt? Min ponny drack 20 liter betforvatten igår, jag hade inte blött betforen...
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: pinky
·
R
Hästvård dålig mobilild, men man ser typ iaf. jag tänkte fråga om ngra av er bukare vet vad detta är för ngt? Alice, vårat sto född 2007, har...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: älgen
·
Hästvård Har en liten fråga ang ändring av hovarna på en 7 årig häst. Hästen i fråga blev inköpt för 2 årsen från Holland. Den var då mycket...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Behati
·
L
Hästvård När man sitter och läser här på Buke eller annat forum låter det som att hälta ofta är/utvecklas till ngt allvarligt. Är det inte så...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Min medryttar fjord ömmar på grus :crazy: Ett tag "skyllde" vi på att hon var nyverkad och då brukad kunna vara lite öm, sen var det...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: HallonDoft
·
B
Foder & Strö vågar jag ge lüsern till mitt dräktiga sto?? har hört att det kan vara farligt?:confused: vad är det för skillnad på, pellets format...
Svar
3
· Visningar
1 157
C
Foder & Strö Mitt fullblodssto på sex år har nu i ca 5 månaders tid varit stående p.g.a hälta. Igår var vi in till vet och hon blev friskförklarad...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: chira
·
P
Foder & Strö Finns det något proteintillskott, förutom Kraffts? Min häst hatar Krafft.. Inte Lucern, utan rent protein önskas förslag på:) 2
Svar
33
· Visningar
3 199
Senast: ameo
·
M
Hästvård Heej! ;D Min foderhäst har inte så trevliga hovar. Bakhovarna är lite "ruttna" Men hovslagaren kommer ju då och då, men tycker inte...
Svar
6
· Visningar
790
Senast: Madame
·
Hästvård Hej alla glada Bukare! :D Hur fungerar det med att triangelmärka en häst? Finns det några 'regler' för det? M-oaa
Svar
16
· Visningar
1 393
Senast: raggsock
·
S
Hästvård Hej! Jag sköter en islandshäst valack som är ca. 14 år och han har problem med fång på sommaren. Jag började sköta honom sent förra... 2
Svar
25
· Visningar
3 549
Senast: raggsock
·
Hästvård Nu har min häst skadat sig igen. Andra frambenet denna gången. Han har fått ett sår av något i hagen, jag vet inte vad. Såret sitter...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: MiaMaria
·
F
Hästvård Har provat att ha hästen lindad på nätterna (efter råd från vet), men varje morgon när jag kommer ner så har han bitit sönder dom totalt... 2
Svar
21
· Visningar
2 416
Senast: Breccia_
·
Hästvård Måste tyvärr inse att min häst inte verkar bli bättre från spatten och jag är tvungen att ta bort henne. Har förstått att... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 662
Senast: Elina8
·
D
Foder & Strö HEJ Jag undrar vad det finns för olika fodertillskott som man kan komplettera hästens foderstat med och vad dom har för olika...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: deenyze
·
Hästvård Vad är det egentligen, rent lagligt, som gäller när man har hästarna på bete. När får man tidigast släppa på bete & hur länge får man...
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: pinky
·
N
Hästvård Är det verkligen vettigt att avmaska fölungen direkt den föds? Är det inte stoet som ska avmaskas då? 2
Svar
28
· Visningar
7 088
Senast: Madick
·
B
Foder & Strö Kan någon förklara för mig? Min vet rekomenderar samma mat till mina två ponnier. Ponny 1: Konvalesent pg a op. i en hov. Kommer att...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: _Runaway_
·
B
Hästvård Ja, det börjar bli dags att låta en liten häst gå vidare, så nu kollar jag upp hur det ska gå till. Det rimliga i detta fall är att...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Jag har ingen erfarenhet av mugg och är rädd att en av hästarna har åkt på det så behöver tips... Hur ska det behandlas, vad händer om...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: Maria GG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka