Löst sittande byxor med hög(!) midja?

Red_Chili

Trådstartare
Jag har i princip inga byxor hemma. Jag avskyr byxor. Men ibland måste man ju ha på sig eländet och det enda jag står ut med i dagsläget är mjukisbyxor.

Jag tål inte byxor som sitter åt runt knäna. Jag tål inte byxor som inte har rejäl resår i midjan. Fickor är som alltid att föredra av praktiska skäl.

Mina senaste mjukisbyxor är tyvärr från Lidl. Med kvalitet precis som speglar alla ens värsta fördomar om billiga kläder. Efter en vecka började de bli noppiga. Men de är höga i midjan, går nästan upp till naveln, sitter inte direkt åt någonstans och har fickor. Guld värt!

Är det någon som vet var jag kan hitta byxor med liknande passform? De får sitta åt över rumpan om så måste, men that's it. De måste gå nästan upp till naveln. De måste ha resår i midjan. Pris oviktigt, jag betalar gärna mer för kläder av hög kvalitet.

Tights räknas inte. De andas för dåligt och sitter tight även om de är rejält stretchiga.

Vet inte om modellerna finns kvar, men jag har hittat byxor som kanske skulle passa dig på Åhlens. Typ från deras egna basic-märke.

Ninepine!
De är så himla sköna, stretchiga, mjuka, bra fickor, bra kvalité.
Jag har både mjukisbyxor och vida kostymbyxor.

Ninepine!
De är så himla sköna, stretchiga, mjuka, bra fickor, bra kvalité.
Jag har både mjukisbyxor och vida kostymbyxor.

Jag har också ninepine. Finns säkert liknande på billigare ställen, men det är åtminstone väldigt bekväma byxor som både är snygga och håller bra kvalitet.

Det finns just nu ganska många finbyxor på H&M som är mjuka med resor i midjan och höga. Såg även ett par med resor på Kappahl igår men osäker på hur pass höga de var i midjan (och fanns kanske fler, jag kollade inte).

Jag har i princip inga byxor hemma. Jag avskyr byxor. Men ibland måste man ju ha på sig eländet och det enda jag står ut med i dagsläget är mjukisbyxor.

Jag tål inte byxor som sitter åt runt knäna. Jag tål inte byxor som inte har rejäl resår i midjan. Fickor är som alltid att föredra av praktiska skäl.

Mina senaste mjukisbyxor är tyvärr från Lidl. Med kvalitet precis som speglar alla ens värsta fördomar om billiga kläder. Efter en vecka började de bli noppiga. Men de är höga i midjan, går nästan upp till naveln, sitter inte direkt åt någonstans och har fickor. Guld värt!

Är det någon som vet var jag kan hitta byxor med liknande passform? De får sitta åt över rumpan om så måste, men that's it. De måste gå nästan upp till naveln. De måste ha resår i midjan. Pris oviktigt, jag betalar gärna mer för kläder av hög kvalitet.

Tights räknas inte. De andas för dåligt och sitter tight även om de är rejält stretchiga.
Mango (om de finns fortfarande) deras superbaggy jeans sitter inte åt någonstans alls, de bara hänger med.

Själv gillar jag inte resår i midjan så mycket, tycker det är jobbigt att det alltid trycker oavsett om man andas in eller ut så att säga. Ett ständigt tryck om än ej hårt.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 347
Senast: LiviaFilippa
·
Äldre Kanske dummaste frågan i år :D Men jag ska snart iväg och tävla, så jag tog fram tävlingsridbyxorna och provade dem för första gången på...
Svar
8
· Visningar
9 362
Senast: Miks
·
Utrustning Nu har jag blivit less på att jaga efter ett par billiga, PASSANDE ridbyxor, så jag ger upp och töjer på budgeten lite för att skaffa...
Svar
6
· Visningar
3 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka