Bete eller inte för fånghäst?

Sv: Bete eller inte för fånghäst?

Nej, det var därför jag skrev att jag först och främst inte skulle släppa hästen på grönbete. Det beror ju dels på hur grönbetet ser ut, och hur kraftig fång fånghästen haft. Men så länge hästarna hålls igång, så brukar det oftast itne vara något problem. (Men beror ju som sagt på hur kraftig deras fång varit) //Ellinor

Min shettis fick fång i juni i år. Hovslagaren skodde honom nyligen och han sa att det såg inte så farligt ut, han hade troligtvis fått en rotation. Hur lång tid tog det för era hästar att bli symptomfria? Han går illa nu och nästan haltar på ett framben:(

Min shettis fick fång i juni i år. Hovslagaren skodde honom nyligen och han sa att det såg inte så farligt ut, han hade troligtvis fått en rotation. Hur lång tid tog det för era hästar att bli symptomfria? Han går illa nu och nästan haltar på ett framben:(

Gammal tråd du har hämtat upp men....

Hovis vet inte vad han pratar om, "inte så farligt" och "har troligtvis fått en rotation" är två med varandra oförenliga saker. Och om hästen fortfarande haltar så har den fortfarande ont. Boka tid NU hos klinik och röntga ponnyns hovar, så kan veterinären där tala om hur det ser ut och vad du ska göra framöver.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 196
Senast: Roheryn
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 221
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 420
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar