Prisvärda mineraler

Sv: Prisvärda mineraler

Jag gillar AMEs produkters Bipromin. :) Behövs inte så mkt heller. Fast det är dyra men räcker länge.

Sv: Prisvärda mineraler

Men alltså, ts (blötheten) har inget med kvalité, hygiensk hållbarhet eller bakterier att göra. Och mögel är ju liksom inte enda grejen att oroa sig över med blött foder. Därför är det inte så bra, för hästens skull, att fodra från en bal som stått öppen för länge.

I våras fick vi öppna nästan en bal om dagen när det var som varmast, eftersom det blev värmeutveckling i balarna och DET är inget man ska utfodra hästar med.

Vad gäller din fråga om mest prisvärda mineralprodukter; åk runt bland de återförsäljare du har omkring dig och notera deras priser och sortiment och vad de olika produkterna innehåller. På så sätt får du bäst koll. Det kan skilja sig rätt mycket i pris, även inom Granngården. Och vad som är bäst pris handlar ju inte bara om pris per kg, utan även pris per del av behov.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 038
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka