Hur ofta ska hästen få tänderna kollade??

Sv: Hur ofta ska hästen få tänderna kollade??

jag vet oxå vad som görs o vad det kostar o jag tycker som sagt att man kan få ett minst lika bra jobb utfört av ngn annan som inte är lika dyr.

Jag delar inte hans syn på bett heller, har tex fått ett tredelat bett utprovat som var så litet att hästen knappot kunde stänga munnen o var uppenbart missnöjd. Tvådelat skulle absolut inte användas på honom trots att det var det bettet som han trivdes bäst på av mest avspänd på. Så nej ingen hjälte för mig.

Att dessutom åka dit o betala dyrt för att få sin häst behandlad av honom när han inte ens ids kolla i munnen på hästen utan lämnar över allt till sin assisent är inte heller okej.

Sv: Hur ofta ska hästen få tänderna kollade??

Tackar så mycket för alla bra tips! Då ska min lilla gubbe få sig en koll snart så man vet hur munnen ser ut. Har de även koll på vilket bett som är bäst för hästens mun också!? Är ju as bra isf.
Kram på alla!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 015
Senast: Freazer
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 263
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka