Sätta på en sula bak pga sned häst????

Sv: Sätta på en sula bak pga sned häst????

Vi verkar ha ett förslag som vi kan vara överens om.
Bojs förslag får väl då bli det samlade "Bukeförslaget".

Men fortfarande har du inte förstått min poäng även om du börjar komma på rätt spår, man får helt enkelt backa bandet ännu längre bak till kanske utrustning, ryttare mm. En häst är inte rakare än vad ryttaren gör den, är ryttaren själv sned så överförs detta oavkortat på hästen.

Men det är ju oerhört lika med en lägre hov och en tappad klack, eller hur?

Vari skulle den STORA skillnaden ligga?

Oj, hjälp!! Min häst tappade sin trakt....Helt plötsligt dessutom....

:D Sorry kunde bara inte låta bli...:p

Som någon annan skrev, tiden är skillnaden

Ja och egentligen sker ju det hela tiden, tappskor te x. Även här får man ju en höjdskillnad på hovarna, men det är ju sällan de går väldigt länge utan att åtgärd sätts in.

Ja precis. Och sedan jag sett hur snabbt de kan ändra sig med en sula, får jag total panik vid tappskor (eller rättare sagt om de råkar trampa av sig dem), som tur är får jag inte det speciellt ofta på mina hästar... Och då ser jag till att den kommer på helst samma dag, eller dagen därpå. Men tyvärr har jag sett hästar som kunnat gå med tappsko länge (upp mot två veckor), usch...

Men fortfarande har du inte förstått min poäng även om du börjar komma på rätt spår, man får helt enkelt backa bandet ännu längre bak till kanske utrustning, ryttare mm. En häst är inte rakare än vad ryttaren gör den, är ryttaren själv sned så överförs detta oavkortat på hästen.

Jamen så va det väl inte i detta fallet om man utgår ifrån TS startinlägg???

Även om Er diskuttion är mkt roande att läsa så tycker jag det inte har med TS fråga att göra. TS Verrkar ha full koll på läget från både Vet och en mkt skicklig Chiropraktor,, av den orsaken så stödjer jag TS:s fråga om att "mekaniskt" ge ett annorlunda understöd.

Det som talar emot är att TS tydligen inte har en aning om själva grundproblemet till det uppkommna traumat. Har heller inte gett ngt mer detaljerad förklaring om sin egen kropp och ev. snedheter.

Jag avvaktar med spänning,, :p

Att sedan en viss annan här glatt skriver om sin kropp tycker jag är rent av osmakligt. :eek:

Tar man bara först hand om sin egen kropp så kommer det även leda till att hästen oxå får en mkt bättre kropp, det finns så många skönhetsoperationer för dagen att tillgå så t.o.m. en groda kan förvandlas till en prinsessa.

Själv hade jag tidigare under drygt 35 år ett längre ben (ca 2,5, cm) p.g.a. ett tidigare trauma i unga år. Denna Chiropraktor som näms i tråden lyckades på första behandlingen återställa denna snedhet och det har hållit i sig i trots mitt yrke med täta återkommande kontroller. Nu berode inte denna snedhet på muskelaturen utan på snett skelett med bäckenrotation men med rakt skelett och förhöjd sko på ena foten så rättade sig muskelaturen med tiden till sig.

Det enda som syns i dag är att ena örat sitter 2,5 cm lägre än det andra men vem fasen lägger focus på öronen. Mina kunder brukar endast kommentera min bakdel för det är det enda kunderna ser i mitt yrke.:crazy:

Senast ändrad:

Jag har backat bandet och pekar på att man i detta fallet tror att det kommer från en skada som hästen tidigare har ådragit sig.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hästvård Jag har fått hem en ny häst och hon verkar va lite ojämt musklad. Jag har märkt att sadeln glider lite lite till höger (det varvet hon...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Lilla_momma
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka