Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jaha, idag fick jag vet att hon som äger stallet där jg hade min gamla häst har lyckats få sin häst utdömd. Den tredje på fyra år...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: Camilla82
·
E
Hästvård hej jag har en ponny som gör massa konstiga saker, och vi är nästan säkra på att det är ngt fel på henne :(. men vi har varit hos...
Svar
12
· Visningar
999
Senast: noble art
·
Hästvård Vi hämtade hem nordis i tisdags. Hon har gått på bete och blivit betäckt hela sommaren. Hon var inte så fet som jag trodde, bara...
Svar
11
· Visningar
1 034
S
Hästvård Min islandshästvalack på 7 år har från nån gång i juni/början på juli haft något som känns som en vanlig galla men den sitter mellan...
Svar
2
· Visningar
1 186
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Jag har under sommaren haft en 17-årig varmblodsvalack (varmblodig travhäst då för de som vill;)) på foder som sällskap åt mitt...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: sthu
·
J
Hästvård Hej! Skulle behöva lite råd och tips då jag skall testa nytt bett. Mitt sto (24 år) är väldigt het att rida och framåt. Hon kan...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: sol_79CAT_end
·
Hästvård Kaos i vårat stall när vi för 9 dgr sedan tog hem vår nya d-ponnyvalack till min 14 åriga brorsdotter. Helt galen efter de 2 ston som...
2
Svar
23
· Visningar
4 322
Senast: _milla_
·
Hästvård Jag har ett fullblodssto med typiska hovar för rasen. Det har varit svårt att sko henne då skorana losnar efter 5-6 veckor. Bytte hovis...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 400
Senast: axel
·
Hästvård Mitt sto fick ett lindrigt fånganfall förra sommaren. Upptäckte det relativt snabbt varpå hon stallades in och fick behandling. Vid...
2
Svar
23
· Visningar
8 538
Senast: Shenzi
·
Foder & Strö Mina hästar kommer gå på bete i över en månad till och jag känner att nya hästen kan behöva lite kraftfoder för att bygga muskler osv...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: BSDC
·
Hästvård Har en 20 år gammal varmblodpojke som helt plötsligt förra veckan var halt, varm och svullen i ett bakben. Dagen efter var detta helt...
Svar
4
· Visningar
1 325
Hästvård Häst: 18-årig, triangelmärkt valack. Tidigare hopphäst. Frisk & fräsch men hade i somras lymfangit. Rids 3-5 dgr/vecka. Hobbyrids dvs...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: maria_b
·
J
Foder & Strö Hej Höet ligger på skullen och så fort vädergudarna tillåter så hugger vi för Hösilage. Eftersom jag hört väldigt spridda åsikter om...
Svar
15
· Visningar
6 010
Senast: lundborg
·
M
Hästvård igår när jag kom till stallet för andra gången efter 2 timmar ungefär sedan den första så var Romeo jättehalt. han hade trampat på en...
Svar
3
· Visningar
1 379
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Hej alla glada! Har funderat nu på hur jag skall göra med mitt fjordingföl när hon flyttas in för vintern. Både hon och mamman står...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: ameo
·
Foder & Strö hur brukar ni göra vid utfodring av havre och korn? har för mig att det ska vara vanligt att havre ges hel men korn oftast krossad...
Svar
1
· Visningar
1 433
Senast: ameo
·
Hästvård Är det någon som vill dela med sig om sina erfarenheter av att använda gräsreducerare? Vad ska man tänka på, vilka är bäst pch säkrast...
Svar
16
· Visningar
4 728
Senast: BiMi
·
M
Foder & Strö jag har precis fått hem min 5 åriga frieser som ska börja tränas nu och ridas in , jag ger honom hö (snart hösilage) groov 125, olja...
Svar
1
· Visningar
789
Hästvård Vad tänker ni när ni läser nedanstående symptom? Jag vänder mig hit efter att den här hästen besökt veterinär och klinik flertalet...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Eller snarare hur illa är det egentligen? :crazy: Innehållsförteckning: Vetekli (50,3%), kalciumkarbonat (11.2%), majs (10.2%)...
Svar
6
· Visningar
1 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka