Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hejsan! Jag skulle behöva hjälp med att veta hur jag ska göra med min häst nu efter koliken och hur jag förebygger att det inte ska...
Svar
11
· Visningar
1 431
S
Hästvård Hur ser äggen ut som läggs på hästen ben :confused: Är dom små gulaktiga :eek: 2
Svar
21
· Visningar
4 918
Senast: orion_x
·
N
Hästvård Upptäckte idag att min häst hade en bula på ganaschen (bara på ena sidan). Tryckte på den, och han reagerade ingeting så han värkar inte...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Speedway
·
Hästvård Hur påverkas en gammal, knölig senskada om man har hårda skydd på? Är det skadligt att den gamla "knöliga" vävnaden hamnar i tryck...
Svar
8
· Visningar
1 634
Hästvård för tre dagar sedan började min skettis klia sig jätte mycket, så att håret flög av och hon började få stora skavsår. hon har aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: M-oaa
·
S
Hästvård Fick höra idag när jag var i stallet att kastrerar man sin hingst tidigt så växer den mer och blir högre än om man behåller den som...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Zephira
·
E
Hästvård Någon som har en gissning på vad detta kan vara? Dåliga bilder, men det var det bästa jag kunde få till. Knölen är stor som...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: weasel_
·
I
Foder & Strö tänkt att ge havre för stärkelsen dvs energin till min valack samt börja med lusern för proteinet. trodde att havre var kolhydrater som...
Svar
1
· Visningar
710
Hästvård Jag har, som många vet, ryktmani och ryktar min häst säkert minst en halvtimme varje dag. Så jag vet, utan och innan hur mycket stöv som...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: willy
·
A
Hästvård Buke hjälp mig.. Mitt ena sto har idag verkat väldigt hängig..står och hänger och la sig t.om vilket hon ALDRIG gör annars ute i...
Svar
4
· Visningar
1 302
Senast: Neinor
·
Hästvård Hur många kg gräs äter en häst? Någon som vet? Är det skillnad på om det är stor/liten häst, ponny och shettis?
Svar
5
· Visningar
2 445
Senast: Constance
·
Hästvård Började med lite grann. Nu är det lite runt om på mulen. Påminner lite om våra vita ömma blåsor vi kan få i munnen ibland. Grunnade...
Svar
10
· Visningar
5 864
Senast: Anneli 07
·
M
Hästvård Hej! Jag skall snart få hem ett varmlod på nio år, som kommer ifrån ett ridläger med döva. Detta blir min första helt "egna" häst...
Svar
18
· Visningar
2 046
Senast: lobell
·
O
Hästvård Om man har en häst som blivit halt på grund av lösa benbitar i ett ben, täcker försäkringsbolaget operationen? Vad kostar en operation... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 787
Hästvård Min häst har kotledsinflammation 1 grad höger bak, hon vart behandlad med något på A, med glukos i. Sedan så skulle vi få komma på...
Svar
1
· Visningar
612
H
Hästvård ett litet dilemma, hästen får gå i hyfsat stor hage vet. bedömt att han ska vara lindad dygnet runt gärna med bot alt. magnet undantag...
Svar
7
· Visningar
857
Hästvård En drygt 1årig nsv hingst kastrerades förra hösten och veterinären kunde inte hitta mer än en testikel hur han är gjorde (hade undersökt... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 948
Senast: skuggi
·
Hästvård Dum fråga kanske, men är pronutrin smakligt?
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: 95johsv
·
M
Hästvård Är det någon som vet och kan förklara vad en vätskefylld timglasbursa innebär? Min häst har fått den diagnosen och jag har förstått att...
Svar
3
· Visningar
5 633
Senast: Horsewomen
·
H
Foder & Strö Vad ska man ge en polle som är seg? Jag har en ponny som det inte är så mycket go i. Hon är faktist ganska seg och tråkig. Hon får...
Svar
14
· Visningar
1 253
Senast: Hoppelit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka