Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej alla Buke människor! Nu är de såhär.. Min medryttare upptäckte att min häst haltade på vänster fram i traven i mitten på juni så...
Svar
10
· Visningar
949
Hästvård Jag får inte tag på veterinären. Han ordinerade 5 dagar med hippotrim och finadyne, skulle ringa idag för att disk fortsättning. (har...
Svar
2
· Visningar
663
Foder & Strö Ja säkert finns det många trådar men jag känner att jag behöver bolla lite mer ingående för just fullblod. Jag har 2 st valacker båda...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 493
Senast: mackan
·
K
Foder & Strö Om man tar ett lucern som ger mest protein per krona. (Lämnar vilket åt er som har mer koll på sånt än mig) Och jämför med Hippo...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: Balahé
·
Hästvård Nu har jag gett upp, har letat runt på nätet som en dåre för att hitta någon form av innehållsförteckning för det preparatet. Någon...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Hej alla som är vana vid att räkna foderstater! Vi gick ihop i stallet och köpte hö som enligt bonden skulle ha jättebra analysvärden...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Balahé
·
Foder & Strö Ja är det giftigt med ormbunkar för hästar?
Svar
1
· Visningar
2 540
Senast: Iser
·
Hästvård Min medryttarhäst, ett 15-årigt islandssto, är halt sedan i våras. Hon började halta på höger fram och efter ett par dagar åkte vi till...
Svar
19
· Visningar
1 300
Senast: Lona
·
Hästvård Såg just på ett klipp från något annat land än sverige. vet inte från vilket, men sidan som hänvisade till klippet var på engelska...
Svar
11
· Visningar
1 889
Senast: tinafinis
·
  • Låst
Hästvård Jag har hört att hovfett är uruselt och att det bara torkar ur hovarna. Men jag är lite nyfiken på vad som egentligen händer i...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vi har 2 sorters Horsehage till våra hästar . Islänningarna äter förra årets andra skörd "stora hästarna" äter årets förstaskörd I...
Svar
10
· Visningar
1 057
Foder & Strö Tänker jag rätt när jag tror att processen går mkt fortare i småbalssilage än i stora så att de går att använda mkt snabbare efter skörd...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Shaggy
·
E
Hästvård Tänkte bara höra lite snabbt och lätt hur ofta ska tänderna på en häst ses över? :D
2 3
Svar
41
· Visningar
9 800
Senast: Ebond
·
I
Hästvård Hej Alla!! Mitt käre sto har under ett par månader haft från & till rinnig nos.. Dock bara i ena & samma sida.. Vissa dagar har det...
Svar
3
· Visningar
8 697
Senast: Daredevil
·
Foder & Strö Vilka mineraler är billigast om man även ser till innehåll? Det ska ju inte vara billiga mineraler med dåligt innehåll så att man...
2
Svar
21
· Visningar
2 499
Senast: malumbub
·
T
Hästvård Mitt sto hade föl vid sidan fram till feb nu i år,och sedan han åkte har juvret varit ibland svullet och ibland inte.Har aldrig sett...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: tya
·
S
  • Låst
Hästvård Hej allihopa! Det är möjligtvis inte någon här på Buke. som känner till någon SHPare eller någon som bara gått grund-/praktiskkursen...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 282
Senast: Boj
·
Hästvård Pratade med veterinären idag som tog provar i tisdags. Hon har ju mugg och antagligen inflammation av muggen. Svullen i benen, grå i...
Svar
17
· Visningar
1 883
Hästvård hejsan har en tinker hemma på foder fram till hösten o hon har sommarexem har precis köpt ett nyttt täcke ifrån granngården (deras nya...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 207
Hästvård Har någon av er erfarenhet av att ha en sula bak på hästen, för att hjälpa en häst som är sned ? Har fått de rekommenderat för att...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 670
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar