styngfluga

Sv: styngfluga

Precis, om jag sett ägg på hästarna och inte hinner skrapa exakt varje dag (äggen kläcks inte direkt, så är man noga klarar man sig utan avmaskning) avmaskar jag. Det räcker med en frost för att flugan ska ge sig för året. Det är det som inväntas. Medlet vi använder idag tar larverna direkt, även på väg ner genom tungan.

Sv: styngfluga

Vad bra. Då ska jag vänta på första frostnatten.

Har aldrig under hela mitt hästverksamma liv sett så mycket styngflugeägg som i år:eek: Och marken de går på har inte använts till något vidare bete innan heller. Där har vi tagit hö förr

Liknande trådar

Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·
Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
242
Senast: Jeps
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka