Humörsvängningar och övriga plötsliga förändringar...

Sv: Humörsvängningar och övriga plötsliga förändringar...

Testa med att ge henne magnesium, brist på magnesium kan få vilken häst som helst att balla ur, antingen med tjurighet, ovilja att gå fram eller med att se spöken överallt.
Brist på magnesium kan ge även hästar depressionsliknade symptom vilket ofta innefattar att hormonerna inte fungerar som de ska.

Hej!

Hur undersöktes äggstockarna?
Varför skulle den få leverskada efter antibiotikakur? Och vad har det med stelhet och senskada att göra?

Eller i andra ordalag.. Man kanske skulle testa magneter mot migränen som kommer av hormonerna.. Att inte någon annan kommit på detta! Vilken lättnad för alla med hormoproblem, stelhet i benen och migrän...

Denna häst hade jag kört till vet. klinik omgående!

Angående problemen med TS häst kan jag inte ge så många tips. Jag hade kört in även den till klinik och fått den genomkollad av duktig vet, om inte annat för att slippa oroa mej!

/ lavinia

Det är i alla fall intressant, just ang ev migrän Någon dag under brunst vill mitt sto öht inte sänka huvudet, har inte tänkt på det förrän nu att det kunde bero på det, :o Igår var "den" dagen, idag var det redan bättre:idea:

(Men hon blev kär i en ny häst under hoppträningen och hade lite svårt att koncentrera sej på annat ett tag där:rofl: Han blev lika kär han,:angel:)

Det där med vänster framben låter ju jättemärkligt, vad är orsaken? Vad skulle det bero på att det är just vänster? :confused: (om du vet)

Magnesium lät som en konkret handling som är värt att kolla upp tycker jag.
Jag kan köpa det mesta du säger om magneter men jag förstår ändå inte tolkningen "äggstocksproblem" med att ha svårt att gå undan vänster skänkel?:confused: De flesta hästar har svårt att gå undan åt vänster även valacker.
Leverproblem av antibiotika förstår jag inte heller.
Självklart kan ju ökad tittighet handla om smärtor i kroppen men är det hormonellt så är det inte lika enkelt.
Jag ska iallafall prova magnesium till min för att se om hormonbalansen blir mer stabil på en redan undersökt häst från topp till tå :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar