Älgflugor

Pinto

Trådstartare
Nu har dessa otrevliga kryp kommit:mad:,finns det någon som har bra tips på hur man kan hålla dem borta?

Sv: Älgflugor

Förra året kokade jag vatten med typ en hel vitlök, lät det svalna, stoppade i en sprayflaska och sprayade sen hästarna och det funkade faktiskt riktigt bra! Man får dock stå ut med lukten haha :)

Svarar båda ,tack för tipsen,ska testa ,min häst blir fullständigt tokig av de otäcka krypen

jag tycker det enda som funkar är att hålla
sig undan skogen! och ha koll på hästen när man rider ut så man kan döda krypen direkt när dom landar

förra hösten så kunde jag då med min 3 åring inte ens lämna gårdsplan. han är så känslig och sparar bakut så fort dom sätter sej. Hoppas att dom håller sej borta i år nu när han rids. Kan ju inte gömma mej på gårdsplanen alla höstrar.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag vet att frågan ställts innan men.. någon som vet något medel som fungerar mot älgflugor/älgloppor? Vi har kor som grannar och... 2
Svar
25
· Visningar
1 771
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: jemeni
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka