Halt häst

Sv: Halt häst

Ojdå, såg ju KL men jag reagerade inget på det.. är lite förvirrad just nu. >.<

Ja, absolut, jag kommer att uppdatera här efter klinik-besöket. :)

Idag har vi varit på kliniken och det har gått över förväntan bra, så jag e jättenöjd.

Kotledsinflammation höger bak, 1 grad ett antal steg sedan försvann den. Hon är behandlad nu och går på Metacam några dagar, och ska stå i 2v tills återbesöket, är hon frisk då kommer hon att få stå ytterligare ett tag innan jag sätter igång (lååångsamt).

Näe vet. tyckte inte skadan var så omfattande att röntgen skulle vara nödvändigt, så jag skippade det.

Tack! :):)

Om den inte svarar på den här behandlingen så röntga. Lite konstigt resonemang där från vet tycker jag. Men vissa kliniker rtg på rutin, andra inte. Jag föredrar ta plåt direkt, men om man inte gör det så iaf göra det om hästen inte svarar. Så man inte står och behandlar och behandlar och så är det en pålagring som är orsaken, eller en lös benbit etc.

Hade vet ngn teori ang varför enkelsidig kotledsinflammation bak då, iom att han inte ville röntga?

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 876
Senast: Askur2017
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka