Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har av diverse anledningar fått lite trasiga hovar det senaste året, så hovis har lite svårt att slå fast skorna på ett bra...
2
Svar
21
· Visningar
2 596
Senast: Kiin82
·
Hästvård Halloj!! JAg undrar om gamla hästar kan få senknutar precis som gamla människor? Och om det går, är det farligt?? Vill gärna ha svar...
Svar
13
· Visningar
4 577
Senast: Urris
·
J
Hästvård HJÄLP! Vårt 14 åriga arabsto har nyligen fått en medial hovbensfraktur.. Hon har oxå vätska i karpalkanalen.. vad betyder det? Hon blev...
2
Svar
21
· Visningar
6 989
Senast: Urris
·
Hästvård Hejsan Jag skulle behöva prata av mig lite och gärna ta emot råd/spekulationer om vad problemet kan vara.. Jag har en varmblodig...
2
Svar
25
· Visningar
2 375
Hästvård Hej! Ska snart ringa in till veterinär och kolla om jag kan komma in med ponnyn till en klinik och få hans tänder och strupe kollade...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Inka-90
·
E
Hästvård jaa? kan nån berätta om dessa? jag vet att dom kan gå sönder? hur upptäcker man det? hälta? svullnad? osv? jag ville gärna veta mer?
Svar
13
· Visningar
1 892
Senast: TantEster
·
C
Hästvård När jag köpte min häst för lite mer än två år sedan hade han en ganska stor galla strax under "armbågen" på ett bakben. Ingen...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: Canoó
·
E
Hästvård Hej mitt fyraåriga sto har blivit öm i framfötterna, hovslagare säger att det inte är fång utan en blödning orsakad av tryck på hoven...
Svar
9
· Visningar
3 211
Senast: EmblaHamilton
·
Hästvård Eller: Hur får man en superskitig vit häst riktigt ren? Har tidigare tvättat med Lactacyd, men nu känns det som att det krävs något...
2
Svar
22
· Visningar
2 176
Senast: Niela
·
M
Hästvård Hej... Är det lönt att köpa en tolvårig häst med nylkigen operatat bakknä? Det var en cysta de fick ta ut... Kan man fortfarande tävla...
Svar
1
· Visningar
736
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av ovanstående foder? Jag har ett fullblod på 4 år som jag köpte i nov -08. Han är inte den svårfödda typen...
Svar
1
· Visningar
1 283
Senast: Lunketuss
·
E
Foder & Strö Han nånstans i bakhuvudet för mig att jag läst att man bör vara försiktig med att låta hästar gå på bete med en massa vitköver. Har en...
2 3
Svar
47
· Visningar
13 035
I
Hästvård hejsan. hittat vå knölar på samma ställe på min häst bak ben, känns lite vätskiga, sitter nedanför knäet.. undrar om det kan vara spatt...
Svar
5
· Visningar
1 682
Senast: iceland
·
Hästvård Har en flaska Sulfur stående som jag tänkte testa på en envis mugghistoria men har glömt ordinationen. Tur för mig så vet jag att det...
Svar
1
· Visningar
1 795
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag undrar vad ni med hästar med dammallrgi ger för foder? lösdrift el stall? Vilket strö mår dom bäst av?
2
Svar
23
· Visningar
2 311
V
Foder & Strö Ska troligen få hem en ganska avårfödd häst. Vad ska jag ha för kompletering (kraftfoder) till höet? Jag funderar på vetekli, betfor...
Svar
7
· Visningar
1 536
Senast: lundborg
·
Hästvård Någon här som har häst med astma? (antar att även häst kan ha detta..) vad är symtomen? Vad hjälper och vad förvärrar det? Hur...
Svar
16
· Visningar
4 469
Senast: nexxa
·
Hästvård Hur kallt tål en häst med ponnypäls att stå ute i? Förutsatt att den är frisk och har tillgång till ordentligt halmat vindskydd/ligghall...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Hästvård Pga trådens storlek så valde jag att låsa den, men här är en ny tråd i samma ämne att diskutera. För den som vill påminna sig om...
89 90 91
Svar
1 806
· Visningar
93 422
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hästen har börjat få mugg igen!!! Som vanligt varje höst, förra året fick han pencilin, hippotrim mm. Nu undrar jag om det är...
2
Svar
25
· Visningar
3 117
Senast: skjona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar