vad kan detta vara??

Sv: vad kan detta vara??

nu har jag ju inte sett hovarna, men det skulle ju vara en trolig förklaring, men jag vill inte uttala såhär utan att ha sett helheten.
Jag tycker att man ska verka hästen så att vinklarna varken sliter på senor, skelett eller överbelastar ligamenten, det är extra viktigt när hästen används i arbete eftersom den får arbeta med en onaturlig belastning på/bakom sig, hovarna har en avgörande roll för benföring, rörelsemönster och hur hästen senare kommer musklas/överbelastas.

ja det förstår jag, har tänkt lite och ska nog beställa tid för spatt röntgen på henne...

Tråkigt att du haft så många skador men kliniken har oftast bättre möjligheter att kolla vad som är på tok än en distriktsvetrinär som inte har tillgång till röntgen, ultraljud etc.

Kanske du ska be klinikhovslagaren att ta en titt på verkningen så att hon är verkad rätt och inte belastar sig fel genom dålig verkning.
Vad har de andra skadorna berott på?

Är det nu ett kompensatoriskt överben så är inte det hela världen. Även om det är ett skönhetsfel så har hon förstärkt sina svaga punkter.

vet inte om det är spatt men gör en röntgen så vet jag om det är det värsta eller ej...:( ska absolut be hov slagarn där kolla på henne men har en så duktig hovis hemma så tror nte han " skott fel"..:) de andra gångerna har vart ultraljud på en slags bula hon har på höften om man säger så och en utbuktning/inbuktning beror på hur man ser på det vid magen.. endast skönhetsfel enligt kliniken iaf.. samt en hältundersöknin för två mänader sen då dock endast böjprov beövdes ej röntgen för de kunde ej se nån hälta alls.. många skönhetsfel på denna krabat men ack så fint hon rör sig!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har köpt en dragsele till tanten, meeen jag är inte helt säker på att den sitter som den ska. Jag har aldrig haft en dragsele förut...
Svar
16
· Visningar
2 809
Senast: YlvaG
·
Hästvård Min passhäst har fått knölar över hela buken, främst på ryggen och sidorna. Han ömmar när man trycker på knölarna, dom är mjuka men ändå...
2
Svar
31
· Visningar
3 592
Senast: Atalantha
·
Övr. Hund Har tänkt i flera dagar att göra en tråd om detta. Eller iallafall visa skillnaden. Vi har två olika foder här hemma. Ett måste det...
Svar
15
· Visningar
1 275
Senast: paradiset
·
I
Hästvård Mitt sto (dräktigt och ska föla i mars) känns inte riktigt på topp. Hon är pigg, feberfri, ömmar ingenstans, äter, kissar, och bajsar...
Svar
9
· Visningar
909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka