dölja finadynesmak

Sv: dölja finadynesmak

Vi hade också en häst som vägrade äta finadyne oavsett ifall det blandades med favoritfodret. Så vi blandade ut det med paraffinolja i en spruta och gav det direkt via den. Konsistensen blir lite gel-liknande.

M-oaa

Jag väljer att ge metacam istället. Just för de smakar blä och det står många tävlingshästar i stallet och jag vill inte råka ut för att hon smetar ut de på boxgallret och så är en av grannarna där och slickar så åker de dit för doping sen. Även fastriken säkert är minimal.

Sen smakar ju metacamen gott så de är lätt att få i dem allt.

Jag körde med min ponny spruta med honung-butta-honung, fast han är inte så kräsen. Dock kör många andra i stallet samma knep när deras kräsnare hästar går på butta. En blandade med betforn och hällde på äpplejucie (koncentrat), men det kanske inte funkar så bra om hästen inte äter när det är något mystiskt blandat i maten.

Jag har gett min häst finadyn i ca en vecka nu. Han vägrar äta det så jag har blandat det med vatten och sprutat in det i munnen. Har gått galant.

Vi gjorde som så att vi blandade finadynet först med vatten för att lösa upp det och sen hällde i honung och sen över pellets och hon åt det:banana: Yes så imorgon på morgonen ska jag kolla om det blivit någon skillnad på en veckas behandling.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 122
Senast: Vallmo
·
Hästvård Hur fort kan en häst få magsår egentligen? Fbl har ju stått på 10 dagar butta. Sen kraschade magen. Magen var helt bra fram tills...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 130
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA