Kålmorden, safaripark...

Sv: Kålmorden, safaripark...

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Önskar att fler inom travet såg detta som ett bättre altenativ än som för dagen, skicka dom till Knorrevången eller slakt transport till Italien.

Nu undrar jag vad du har för belägg att göra sådant uttalande!De är underligt med travhästar,enligt vissa är dom inte gjorde för ridning och vi travfolk är djurplågare om vi slaktar hästarna!!!Men,jag har inte råd att stå med stallet fult av hästar som inte går att göra någonting med,därför så slaktar jag dom.Mitt intresse är trav fungerar dom inte i träning eller lopp för mig så får någon annan försöka eller så slaktar jag!Jag ger inte bort dom som rid hästar,har sett alldeles för många misskötta travhästar som går som ridhästar.Och dom hästar jag slaktat har jag själv stått och hållit i när dom blivit bultade,så jag är säker på att de blir ordentligt gjort.Så lägg av med dina på hopp!

Nu undrar jag vad du har för belägg att göra sådant uttalande!De är underligt med travhästar,enligt vissa är dom inte gjorde för ridning och vi travfolk är djurplågare om vi slaktar hästarna!!!Men,jag har inte råd att stå med stallet fult av hästar som inte går att göra någonting med,därför så slaktar jag dom.Mitt intresse är trav fungerar dom inte i träning eller lopp för mig så får någon annan försöka eller så slaktar jag!Jag ger inte bort dom som rid hästar,har sett alldeles för många misskötta travhästar som går som ridhästar.Och dom hästar jag slaktat har jag själv stått och hållit i när dom blivit bultade,så jag är säker på att de blir ordentligt gjort.Så lägg av med dina på hopp!

Det du och andra trav-människor har skrivit i den här tråden tycker jag tyder på ett otroligt ansvar över hästarna :bow:
En död häst lider inte! Men en travare som hamnar "någonstans" kan definitivt lida!!

Det du och andra trav-människor har skrivit i den här tråden tycker jag tyder på ett otroligt ansvar över hästarna :bow:
En död häst lider inte! Men en travare som hamnar "någonstans" kan definitivt lida!!

Tack de var snällt sagt av dig!

Nu får du nog prova med att andas!

Jag skrev ju att jag höll med hovis och önskade att flera gjorde likadant i stället för tvärtom..

Varför hetsar du upp dig, har du anledning till det???

Tänk va bra det är om en död häst kan föda ett annat djur. Antalet både travare och övriga hästar för dagens som klasas som livsmedel är ju skrämmande liten, man slaktar väl ingen häst innan man först ha försökt behandla den för att kunna utföra sin arbetsuppgift eller????

Sedan rent allmänt vad gäller Knorrevången så kanske vissa skulle vara lite mer pålästa innan man går ut med stora släggan !!

Har inte Knorrevången även en anmälan på sig angående hagar och skötseln av dom travarna som "gick" i dom hagarn som va undernärda utan mat och vatten.

Vad svarade chefen på knorrevången ang denna anmälan??? Dom ska slaktas nästa vecka.

Nä tänk va bra det vore om flera gjorde som Hovis gjorde.

Du ska ha en stor eloge Hovis för detta och tack för att du skrev hur bra det gick.

Slaktas det många travhästar på Knorrevången? Alltså hästar som används i travet, inte "travare" som rid/mullekörs.

Å Nä!!

Försök inte.
Jag skrev ju att jag höll med hovis och önskade att flera gjorde likadant i stället för tvärtom..

Du skrev inte flera. Alltså galoppörer, haflingers, islandshästar, ardenner, araber eller vad det nu skulle vara.

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Önskar att fler inom travet såg detta som ett bättre altenativ än som för dagen, skicka dom till Knorrevången eller slakt transport till Italien.

Du gick direkt ut och sa att vi travfolk skickar till Knorrevången eller ner till Italien :mad:

Du är vid det här laget ÖKÄND för dina åsikter om hur dumma i huvudet vi är inom vår sport.Det har du om och om igen bevisat med ett antal inlägg på Trav.

Att jag gick in i denna tråd var för att jag blir förbannad då du skitar ner vår sport i alla lägen.
Och gick ut och dementerade dina regelrätta lögner.

Inte för min skull, jag har rent samvete.
Inte för din skull för det är som att så på Hälleberget.

Utan för dom övriga läsarna här. För att dom inte skall tro ett j-a dugg på vad du skriver om "oss inom travet".

:mad::mad:

Hovis har gjort en bra sak. Dom saknar sina två gamla hästar som jag förstått både älskat och skött om väl.

Synd bara att du, Coari, skall förstöra en sorgsen stämning som denna tråd var ämnad till.

Och kan inte låta bli att citera Lines.
Ååå Coari, du är så stabil.

AM

Du är vid det här laget ÖKÄND för dina åsikter om hur dumma i huvudet vi är inom vår sport.Det har du om och om igen bevisat med ett antal inlägg på Trav.
AM

Det ser jag som ett privilegium (att jag är ökänd). Jag skriver bara utifrån hur verkligheten är och passar inte verkligheten dig eller du känner dig träffad så förstår jag att du uppfattar mig i skrift som att du är dum i huvudet.

Jag har aldrig påstått att ngn användare på detta forum (inom trav) är dum i huvudet däremot så har jag om och om igen ifrågasatt hur man tänker och vilka kreterium man lägger focus på.

Helt otroligt,, så fort man delger dagens sanning och ens "yppar ordet" trav så slår vissa i från sig med näbbar och klor..

Jag stödjer till 100% Hovis beslut och handling,, det skrev jag oxå, sedan va det "några" som kände sig trampade på tårna och förstörde "stämningen" i tråden..

Läs gärna inläggen, det är alltid samma personer som har tuppfäktning.

Nafayette, j_m_b, Humelibumlan.

Behöver jag säga ngt mera???

Jo,, jag skulle önska att ni tre gjorde som Hovis.

P.S. Om du vill så kan jag maila över statestiken på olika raser och antal under 2009 som slaktats på Knorrevången. Du kommer garanterat inte uppskatta den.

Senast ändrad:

Det ser jag som ett privilegium (att jag är ökänd).

Varför ser du det som ett privilegium att vara ökänd för att ha dåligt underbyggda "fakta", inte förstå vad folk skriver, inte lyssna på vad folk framför, ha förutfattade meningar, inte kunna besvara de frågor du får i trådar (sannolikt därför att du faktiskt inte KAN svara eller?) samt att bara kasta skit åt höger och vänster och aldrig eller sällan ha något sakligt att komma med?

Det är inte många som skulle se det som ett privilegium.

Jag skriver bara utifrån hur verkligheten är och passar inte verkligheten dig eller du känner dig träffad så förstår jag att du uppfattar mig i skrift som att du är dum i huvudet.

Nej du skriver inte utifrån hur verkligheten är. Du skriver det DU uppfattar som fakta som om det vore universella sanningar. Vilket det sällan är.

Helt otroligt,, så fort man delger dagens sanning och ens "yppar ordet" trav så slår vissa i från sig med näbbar och klor..

Kanske för att du skaffat dig ett privilegium enligt första stycket?
Kanske för att du alltid ger dig på travet trots att där finns massor med folk som bryr sig minst lika mycket om sina hästar och deras väl och ve som "ridfolk" och "annat hästfolk" gör...

Jag stödjer till 100% Hovis beslut och handling,, det skrev jag oxå, sedan va det "några" som kände sig trampade på tårna och förstörde "stämningen" i tråden..

Konstigt att folk känner sig trampade på tårna när du utmålar dem som mer eller mindre djurplågare som skulle vara beredda att sätta sina älskade hästar på slakttransporter till Italien...

Jag skulle också tagit illa upp om jag hade haft travhäst!

Läs gärna inläggen, det är alltid samma personer som har tuppfäktning.

Nafayette, j_m_b, Humelibumlan.

Behöver jag säga ngt mera???
Jo,, jag skulle önska att ni tre gjorde som Hovis.

Det är kanske bara de tre om orkar med dig?

Här gör du det dessutom igen. Du utmålar - i det här fallet tre namngivna användare - som dåliga föredömen. Hur vet du att de inte gör som Hovis? Och för de som redan angett att de följer sina hästar till slakt på "vanligt" slakteri... hur menar du att det skulle vara sämre?

P.S. Om du vill så kan jag maila över statestiken på olika raser och antal under 2009 som slaktats på Knorrevången. Du kommer garanterat inte uppskatta den.

Vad säger statistiken då?
Nu känner jag personligen inte till Knorrevången, men förmodar att det är ett ökänt slakteri eller?

Som vanligt lär du väl inte bry dig om att svara på inlägg som detta... men det talar ju också sitt tydliga språk.

Oavsett vart tråden burit hän så vill jag bara säga att jag beklagar fin förlust, men jag tycker att det var ett jätte strongt val och jag kommer göra som du när det blir dags för min pojk att vandra vidare.

Du öppnar ögonen för ett alternativ som jag personligen tycker är det bästa. Ett sund och ekologisk sätt som jag vet många var mycket skeptiska till tidigare.

Eloge.

Oavsett vart tråden burit hän så vill jag bara säga att jag beklagar fin förlust, men jag tycker att det var ett jätte strongt val och jag kommer göra som du när det blir dags för min pojk att vandra vidare.

Du öppnar ögonen för ett alternativ som jag personligen tycker är det bästa. Ett sund och ekologisk sätt som jag vet många var mycket skeptiska till tidigare.

Eloge.

ja det var väldigt jobbigt både dit o hem, mest dit egentligen konstigt nog. Men det var väl för att de inget visste. Och vi visste. Det sista Hingsten gjorde var att buffa på oss, precis som om han sa det är ok, jag har haft det bra hos er. SÅÅÅÅÅÅ länge. HAn älskade att åka transport som jag sagt , och det var det sista han fick göra tillsammans med sin fästmö.:cry: :cry:

Men de var sååååååå bra alla där, så det blir ett enkelt beslut om jag skulle behöva ta bort någon mer. Det blir Kolmården igen. Det känns bäst så.

Sedan var ett vanligt slakteri inte aktuellt, för jag tyckte att, gå i affären och tänka på att de blivit "korv" eller annat. Gav mig avsmak. DIREKT.

Men på Kolmården blir det en naturlig "cykel" av det hela och att de skulle tas med en gång och slippa stå. Det var också det bästa. för jag hade aldrig kunnat med att veta att de skulle vänta på sin tur. Nä, fy.

Kan rekomendera detta till 110 % till alla som överväger att ta bort sin vän.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker också att Kolmården och liknande är ett superalternativ den dag (hemska tanke) det är dags för vännens sista vila. Det är som ni skriver ett naturligt sätt att göra något nödvändigt på.

En eloge från mig också till dig Hovis! Och ja, jag tror faktiskt på att djur är så skickliga att uppfatta människors signaler efter ett liv tillsammans att hingsten mycket väl kan ha försökt säga hejdå till dig... och tacka för allt som ni haft tillsammans.

Jag tycker också att Kolmården och liknande är ett superalternativ den dag (hemska tanke) det är dags för vännens sista vila. Det är som ni skriver ett naturligt sätt att göra något nödvändigt på.

En eloge från mig också till dig Hovis! Och ja, jag tror faktiskt på att djur är så skickliga att uppfatta människors signaler efter ett liv tillsammans att hingsten mycket väl kan ha försökt säga hejdå till dig... och tacka för allt som ni haft tillsammans.

Tack snälla, nu fälls det tårar. Sorry!!!!!!:cry:

måste hålla med om att djuren uppfattar oss bättre än vad vi tror.
Våran gamling som togs bort akut på klinik i våras väntade på att vi hade sagt adjö, sen tittade han på oss och försökte lägga sig i ner i boxen.

blir lite tårögd själv

Enligt Coari så verkar hela sveriges travfolk skicka sina hästar dit.... :angel:

Vem som skickar dit dem är väl oväsentligt, det är ju bara att konstatera att varmbloden är överrepresenterade inget konstigt i det. Med utgångsläge från att rasen är störst i Sverige vore det väl snarare konstigt om det inte vore så, eller avlivas dom hemma på gårdsplan och grävs sen ner?

Kålmården är väl annars ett bra alternativ, däremot inget jag själv skulle välja men samtidigt är jag glad att det finns dem som gör så.

Vem som skickar dit dem är väl oväsentligt, det är ju bara att konstatera att varmbloden är överrepresenterade inget konstigt i det. Med utgångsläge från att rasen är störst i Sverige vore det väl snarare konstigt om det inte vore så, eller avlivas dom hemma på gårdsplan och grävs sen ner?

Kålmården är väl annars ett bra alternativ, däremot inget jag själv skulle välja men samtidigt är jag glad att det finns dem som gör så.

Jag är tacksam för att så många går till slakt istället för att bli slit o släng leksaker åt okunniga ungar, men nu var det så att Coari återigen ville ge travet en känga och hävdade att travare skickades just till Knorre eller italien.. Det var ett konstigt försök men ändå ett försök...

Jag tycker kålmården är ett utmärkt alternativ.

Jag lider med er för att ni tvingats ta beslutet att låta era vänner somna in men jäklar vad jag beundrar er för att ni in i det sista tänkt på dem och låtit dem somna in tillsammans.

Måtte jag själv ha den styrkan den dagen jag måste säga farväl av min vän. Komemr nog också att vilja att hans slut blir något annat djurs liv.
Kram till er

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 004
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 813
Senast: Lipperta
·
T
Relationer Jag vet inte varför jag skriver här, jag har inga vänner på det här forumet, men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 010
Senast: Fan of Bill
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 369
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka